Helligdager en vederstyggelighet for Jehova. Vi feirer ikke jul, nyttår, fødseldager
Es: 1:10-17: Hør Herrens ( Jehova) ord. I Sodoma-fyrster! Lytt til vår Guds lov, du Gomorra -folk. Kom ikke mer fram med tomt matoffer. Det er meg en vederstyggelig røkelse. Nymåne og sabbat, festlig forsamling - jeg tåler ikke høytid og urett sammen. Eders nymåner og fester hater min sjel, de er blitt meg en byrde, jeg er trett av å bære dem. Lær å gjøre det gode. Legg vinn på det som er rett, vis voldsmannen på rett vei, hjelp den farløse til hans rett, før enkens sak.
Det var ikke noe galt med høytidene i seg selv, det var når de blandet urett og høytid sammen, som var at de forkastet Guds lov, de hadde mye blod på hendene(deres gjerninger var onde). de hjalp ikke farløs, enker og undertrykte de svake, det ser vi ved at Herren råder i vers 17 i Jesaja kap 1 hva som burde gjøres i vers 10 nevnes det at de skulle lytte til Guds lov, for de hadde blitt som Sodoma fyrster/høvdinger som var kjent for sin umoral. i vers 4 står det hva de var skyldige i.
i seg selv er det ikke noe galt med fødselsdager, Jul, påske, sabbatshøytidene som nymånesabbat, den store forsonningsdagen, påske, pinse osv. F.eks Jul den har mange hedenske opprinnelser, kommer vi til Juletre så har den det, men treet i seg selv er det ikke noe galt med, Det som er galt er hvis vi begynner å tilbe treet og gjøre det til vår avgud.
Her nevnes det til høytider, men det er en forskjell mellom høytid og ukes sabbaten som en finner i de 10 bud(Guds lov).