Davidos sier: Forum > Religion og tro > Drapstradisjonen "jul" /Nimrod's dag
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Debatt

Inia
Opprettet 30.01.2022 av Inia, dame, 63 år, Oslo.
En meteor
Tidlig i kveld så jeg deler av en meteorits fall.
Jeg var ikke sikker på om det var det når jeg så den, og tenkte i mitt sinn vel hvis det var det jeg trodde vil jeg få bekreftelse på det.
Nå litt senere i kveld leser jeg på abc startsiden at en meteoritt har blitt sett over sørnorge.
Lurer på hva jeg ser neste gang, jeg har en fin utsikt mot himmelen og ser mye fint. Fullmåne, stjernehimmelen, fugleflokker med mere.
Meteoren gikk raskt ned. Fasinerende, hva kan dette symbolisere tro.

Svar på innlegg

HÅKON L
#1. Postet 30.01.2022 av HÅKON L
Å see opp på himmelen er en fin ting, der kan vi lære å se Guds storhet og ydmyke våre hjerter til Guds ære i salme 8:4-7 står dette

4 Når jeg ser din himmel, et verk av dine fingrer,
månen og stjernene som du har satt der,
5 hva er da et menneske, siden du kommer det i hu,
et menneskebarn, siden du tar deg av det?
6 Du gjorde ham lite ringere enn Gud
og kronet ham med ære og herlighet.
7 Du gjorde ham til herre over dine henders verk,
alt la du under hans føtter:

(Hva en meteor symboliser vet jeg ikke)

Ellen G White never dette om meteor i "Testemony treasure volume 1" avsnitt 461:3

There will ever be flashing meteors to arise; but the trail of light they leave immediately goes out in darkness that seems denser than it was before. These sensational religious excitements that are created by the relation of anecdotes and the exhibition of eccentricities and oddities are all surface work, and those of our faith who are charmed and infatuated by these flashes of light will never build up the cause of God. They are ready to withdraw their influence upon the slightest occasion and to induce others to attend those gatherings where they hear that which weakens the soul and brings confusion to the mind. It is this withdrawal of the interest from the work that makes the cause of God languish. We must be steadfast in the faith; we must not be movable. We have our work before us, which is to cause the light of truth, as revealed in the law of God, to shine in upon other minds and lead them out of darkness. This work requires determined, persevering energy and a fixed purpose to succeed. {TT, 461:3}
Anonym
#2. Postet 30.01.2022 av Anonym
Ellen G White never dette om meteor i "Testemony treasure volume 1" avsnitt 461:3
Inia, du var heldig som så en meteor, sannsynligvis beveget den seg flere tusen kilometer i timen, og brant opp p.g.a. friksjon i atmosfæren.

Når det gjelder Ellen, så tillater ikke Paulus en kvinne å lære, eller være mannens autoritet.
1 Tim 2.12.
Mvh
Anonym
#3. Postet 30.01.2022 av Anonym
Øst mange kvinnelige forkynnere.Vi er i 2022.

Btw skrev på melding til deg
Anonym
#4. Postet 30.01.2022 av Anonym

Vi er i 2022 og kvinnelige biskoper praktiserer yoga i Guds hus osv. I Vesten er menigheten i en forferdelig tilstand. Sånn var det ikke på 70 tallet...
Inia
#5. Postet 30.01.2022 av Inia
Universet er fasinerende.
Vi forstår ikke alt.
Men, vi kan anerkjenne at Gud er Universet og livets Skaper.

Stigejacob
#6. Postet 31.01.2022 av Stigejacob

Jøss, vi er enige igjen. 89 interaksjoner, og enige 2 ganger, ikke dårlig. Det er så mange bra kvinner som er kalt av Gud. Mye bedre enn disse betamennprestene som er uteksaminert på teologiske institusjoner. Gud snakker til menn og kvinner. Handler om å stå for det du tror på, ikke kjønn. Og formidlingsevne så klart, men det får man av den hellige ånd, så er det bare å prøve å beherske den. Får man det til, da er man Guds hammer, skrujern, eller hvilket som helst verktøy Gud vil du skal være.
Anonym
#7. Postet 31.01.2022 av Anonym
Hm ja
Andor
#8. Postet 31.01.2022 av Andor
Tidlig i kveld så jeg deler av en meteorits fall.
Jeg var ikke sikker på om det var det når jeg så den, og tenkte i mitt sinn vel hvis det var det jeg trodde vil jeg få bekreftelse på det.
Nå litt senere i kveld leser jeg på abc startsiden at en meteoritt har blitt sett over sørnorge.
Lurer på hva jeg ser neste gang, jeg har en fin utsikt mot himmelen og ser mye fint. Fullmåne, stjernehimmelen, fugleflokker med mere.
Meteoren gikk raskt ned. Fasinerende, hva kan dette symbolisere tro.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Du så rett.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2022/01/30/195821267/meteor-observert-over-sor-norge
Anonym
#9. Postet 31.01.2022 av Anonym
Når det gjelder Ellen, så tillater ikke Paulus en kvinne å lære, eller være mannens autoritet.
1 Tim 2.12.
Mvh
Når det gjelder Ellen, så er Bibelen full av kvinner med den profetiske gave. Det er forskjell på en kvinne som selv vil bli en lærer og en kvinne som har fått Åndens profetiske gave fra Herren.

"Debora, en profetinne og Lappidots kone, var dommer i Israel på den tiden." - Dommerne 4:4

"Da tok profetinnen Mirjam, Arons søster, en tamburin i hånden." - 2. Mosebok 15:20

"Asaja gikk så til profetinnen Hulda, kone til Sjallum," - 2.Kon. 22:14

"Så gikk jeg inn til profetinnen, og hun ble med barn og fødte en sønn." - Jesaja 8:3

"og profetinnen Noadja og de andre profetene som ville gjøre meg redd."
- Nehemja 6:14

"Denne mannen hadde fire døtre som var jomfruer, og de hadde profetiens gave."- A. Gjerninger 21:9

Paulus forteller oss om den profetiske gaven og hvorfor den blir gitt :

"Og Han ga noen til å være apostler, noen til profeter, noen til evangelister, noen til hyrder og lærere, for at de hellige skulle bli utrustet til tjenestens arbeid, til oppbyggelse av Kristi kropp," - Efeserne 4:11-12

"Og Gud har satt disse i menigheten, for det første apostler, for det andre profeter, for det tredje lærere, deretter undergjerninger, så nådegaver til helbredelser, så til å hjelpe, til å styre, til å tale i forskjellige tunger."- 1. Kor. 12:28

Peter sa også at gaven var nødvendig for å tolke profetiene i Bibelen. 2 Pet.1:19-21

Dette er bevis på at profeter fortsatt er i virksom er det nye testamentets skrifter. Der nevnes både loven og profetisk tjeneste som viktige ingredienser evangeliets forkynnelse. Den profetiske gave er også viktig for å kunne formane menigheten, for å bli ulastelige.

Anonym
#10. Postet 31.01.2022 av Anonym
Jøss, vi er enige igjen. 89 interaksjoner, og enige 2 ganger, ikke dårlig. Det er så mange bra kvinner som er kalt av Gud. Mye bedre enn disse betamennprestene som er uteksaminert på teologiske institusjoner. Gud snakker til menn og kvinner. Handler om å stå for det du tror på, ikke kjønn. Og formidlingsevne så klart, men det får man av den hellige ånd, så er det bare å prøve å beherske den. Får man det til, da er man Guds hammer, skrujern, eller hvilket som helst verktøy Gud vil du skal være.
Du har rett, det finnes mørke blant menn også..

Ja de finnes en håndfull kvinnelige profeter. Det er unntaket. Ikke regelen. De var ikke lærere. Miriam ble spedalske, når hun skulle korrigere Moses.
Davidos sier: Forum > Religion og tro > Drapstradisjonen "jul" /Nimrod's dag
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16