Davidos sier: Sabbat - Lørdag eller Søndag? https://youtu.be/XRTldenY4U4?si=lI85_s3xnFeHC2JR
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Inia
Opprettet 04.09.2023 av Inia, dame, 64 år, Oslo.
Tenk på din Skaper før sølvsnoren slites over
og gullskålen slås i stykker, og krukken brytes istykker ved kilden, og hjulet knuses og og faller ned i brønnen.
Står det i predikeren 12.6.
Sterke ord, men også ord til håp.
Disse ordene er skrevet av en tidliger vismann i sin tid. Tomheten uten Gud er videre godt beskrevet. Jeg tror alle mennesker som leser denne underfulle visdomsboken vil kjenne seg igjen i livet.
Innledningen om sølvtråden og gullskålen viser oss livets slutt realitet der ånden vender tilbake til Gud som ga den. Da er vi ikke lenger Herre i eget liv, hvor godt og bra vil det være og påkalle den sanne Herre i dette liv.
Vandre så godt vi kan på visdommens vei som er Gud. Salme 1 er bare i den forbindelse en stor skatt.
Salig er den mann som ikke vandrer i ugudelige folks råd og ikke står på synderens vei og ikke sitter i spotterens sete.
Så kommer det noe veldig fint vers 3. Han skal være lik et tre, plantet ved rennende bekker. Det gir sin frukt i sin tid, og dets blad visner ikke. Alt det han gjør skal han ha lykke til. Så bra, dette kan i realiteten bety at våre medmennesker kan lykkes gjennom våre valg.

Svar på innlegg

Andor
#1. Postet 06.04.2025 av Andor
Med dette viser Bibelen at vi har en sjel som lever etter kroppen dør. Har lest mange beretninger der folk har fått hjertestopp har sett den sølvsnoren når de går ut av kroppen.Les også boka 90 min i himmelen av Don Piper.

https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?&q=don+piper+90+minutes+in+heaven&qpvt=don+piper+90+minutes+in+heaven&mid=D11F9BD78CE599E78FAED11F9BD78CE599E78FAE&&FORM=VRDGAR
Davidos
#2. Postet 06.04.2025 av Davidos
Forkynneren 12:13-14 Frykt Gud og hold hans bud! Det er noe som gjelder alle mennesker. For hver gjerning vil Gud føre fram for dommen over alt som er skjult, enten det er godt eller ondt.
AndersW
#3. Postet 06.04.2025 av AndersW
Forkynneren 12:13-14 Frykt Gud og hold hans bud! Det er noe som gjelder alle mennesker. For hver gjerning vil Gud føre fram for dommen over alt som er skjult, enten det er godt eller ondt.
Joh 5:22 "Far dømmer ingen, men har overlatt hele dommen til Sønnen"

Joh 12:47 "jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden"

Joh 5:24 "Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som hører mitt ord og tror på ham som har sendt meg, har evig liv og kommer ikke for dommen, men er gått over fra døden til livet. "

1 Joh 5:11 "Og dette er vitnesbyrdet: Gud har gitt oss evig liv, og dette liv er i hans Sønn."

Det gamletestamentlige bilde av Gud er feil. Gud elsker alle.

Matt 5:45 "han lar sin sol gå opp over onde og gode og lar det regne over rettferdige og urettferdige"
AndersW
#4. Postet 06.04.2025 av AndersW
og gullskålen slås i stykker, og krukken brytes istykker ved kilden, og hjulet knuses og og faller ned i brønnen.
Står det i predikeren 12.6.
Sterke ord, men også ord til håp.
Disse ordene er skrevet av en tidliger vismann i sin tid. Tomheten uten Gud er videre godt beskrevet. Jeg tror alle mennesker som leser denne underfulle visdomsboken vil kjenne seg igjen i livet.
Innledningen om sølvtråden og gullskålen viser oss livets slutt realitet der ånden vender tilbake til Gud som ga den. Da er vi ikke lenger Herre i eget liv, hvor godt og bra vil det være og påkalle den sanne Herre i dette liv.
Vandre så godt vi kan på visdommens vei som er Gud. Salme 1 er bare i den forbindelse en stor skatt.
Salig er den mann som ikke vandrer i ugudelige folks råd og ikke står på synderens vei og ikke sitter i spotterens sete.
Så kommer det noe veldig fint vers 3. Han skal være lik et tre, plantet ved rennende bekker. Det gir sin frukt i sin tid, og dets blad visner ikke. Alt det han gjør skal han ha lykke til. Så bra, dette kan i realiteten bety at våre medmennesker kan lykkes gjennom våre valg.
Det treet er Jesus og ingen andre. Han er mennesket som gjorde alt rett.

Joh 5:39 "Dere gransker skriftene, for dere mener at dere har evig liv i dem – men det er de som vitner om meg! Likevel vil dere ikke komme til meg så dere kan ha liv."

Rom 6:23 "Guds nådegave er evig liv i Kristus Jesus, vår Herre."

Ef 5:24 "
Kle dere i det nye mennesket
"

Rom 13:14 "kle dere i Herren Jesus Kristus"

2 Kor 5:17 "
den som er i Kristus, er en ny skapning
"

1 Kor 1:30 "Dere er hans verk i Kristus Jesus, han som er blitt vår visdom fra Gud, vår rettferdighet, helliggjørelse og forløsning"

Davidos sier: Sabbat - Lørdag eller Søndag? https://youtu.be/XRTldenY4U4?si=lI85_s3xnFeHC2JR
Skriv Skriv her Skriv i megafonen