NÅR JEG SER TILBAKE, ER DET HELT VILT HVORDAN DE VOKSNE BEHANDLET OSS I PINSEMENIGHETEN, sier Brith som vokste opp i den norske pinsebevegelsen. Det var gjerne tre-fire digre mannfolk som sto over meg og ba." En artikkel fra Dagbladet Pluss i 2016, sist oppdatert 2019.
Britt forteller at hun som barn ble utsattt for såkalt demonutdrivelse. I dag er hun psykiatrisk sykepleier, og opptatt av å hjelp andre....Brith Dybing (55) har mastergrad i diakoni, der hun forsket i :"Troen som ble en byrde. Hvilke hjelp trenger mennesker som har vært i usunne religiøse miljøer?"
Hun er lokalpolitiker, sitter i den frivillige hjelpeorganisasjonen Hjelpekilden, har arbeidet som frivillig i Kirkens Bymisjon i mange år.....
https://www.dagbladet.no/nyheter/nar-jeg-ser-tilbake-er-det-helt-vilt-hvordan-de-voknse-behandlet-oss-i-pinsemenigheten/63944404
Svar til DOGGIDOGG.
Med å dra dette innlegget frem her,så mener du altså at dette er "VANLIG" praksis innen forskjellige pinsemenigheter i Norge i dag???
I 2016 var denne dama 55 år,dvs at hun nå er 62 år.
Hun sier her at hun var et barn, og da var hun sannsynligvis på møter på 1960 tallet da dette skulle ha skjedd,
i en eller annen menighet.
Jeg synes det er rart at hun kommer med dette til Dagbladet ca 50 år etterpå??
Siden hun var et barn på den tiden,så var hun sikkert med sine foreldre der.
Da lurer jeg på hvorfor ikke de tok grep, dersom hun ble nærmest overfalt av flere voksne menner og ble "mishandlet"??
Hva er i tilfellet motivet hennes med å sverte sine egne foreldre på samme tid,med at ikke de kunne beskytte sitt eget barn??
En ting er sikkert! På "vanlige" pinsemøter i Norge, så praktiseres IKKE demonutdrivelser av barn og jeg for min del har aldri vært på et møte i løpet av de 40 årene jeg har vært kristen,sett noe til det praktisert på voksne heller.
Antakelig, fordi det har aldri kommet noen på disse møtene som har vært demonbesatte.
Om noen er det i tilfellet,så finner du dem vel heller på eneceller i de værste fengsler,og på lukket psykiatrisk avd., lagt i reimer,så ingen av dem kan skade hverken seg selv eller andre.?
Det du er ute etter her,er å skape et inntrykk av at medlemmene i pinsebevegelsen er en "haug med galninger"??
Du får som sagt i mitt tidligere svar her, heller ta deg en tur innom disse menighetene der du bor, og se selv hva som foregår og ikke.
Hun kan heller ikke ha fått "totalt angst" for "pinsevenner" siden Kirkens Bymisjon,som hun frivillig jobbet i, også samarbeider med disse.