Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Lars58
Opprettet 22.10.2023 av Lars58, mann, 60 år, Østfold.
Er det slik at seksuallysten må underkaste seg bibelen,
eller kan bibelen settes litt til siden da.
De fleste av oss har kontroll på hva vi ønsker, og hvor grensen går innenfor våres verdier.
Jeg velger selv å ta egne valg. Sliter litt med troa mi der. Håper at Gud forstår meg på et vis.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 22.10.2023 av Anonym
Ja. Men det er ingen fordømmelse å lyste etter sin egen eiendom ( Hustruer )

Men ikke gå inn i dine koner når de har mensen. Er det slikt du tenker på?
AndersW
#2. Postet 22.10.2023 av AndersW
Det hadde ikke vært over to milliarder kristne i verden, dersom seksualitet hadde vært noe man ikke skal bedrive.
Inia
#3. Postet 22.10.2023 av Inia
Hvis vi ønsker leve etter Bibelens lære tror jeg på modellen innenfor ekteskapet er den beste vei på dette området. Dessverre har mange så dårlig tid og vil pushe på, kanskje fordi de ikke ser velsignelsene ved å vente.
Problemet i dette kan være at man er sammen med en som ikke er fra Gud, og de fleste kristne ønsker nettopp en partner som er en velsignelse fra Gud.
Man kan faktisk være gift på kort tid dersom den rette dukker opp.
Men, alt dette er ingen fordømmelse, men bare mine tanker rundt det jeg tror er best.
Lars58
#4. Postet 22.10.2023 av Lars58
Jeg tenker ikke på mensen. Jeg tenker på at elskov er en av gledene i livet, og binder to mennesker sammen. Skal jo helst føle seg klar til det i et forhold. Vet at mange er strenge mot seg selv når det gjelder de lystene, og det er nok ganske lurt. Jeg vil ikke klare å vente til vi er gifte.
Det hjelper antagelig ikke selv om jeg skulle få testikkelkreft og være impotent. Jeg vil nok føle meg som en synder uansett.
Anonym
#5. Postet 22.10.2023 av Anonym
Ja. Men det er ingen fordømmelse å lyste etter sin egen eiendom ( Hustruer )

Men ikke gå inn i dine koner når de har mensen. Er det slikt du tenker på?
RockMan.

Siden dette er en norsk datingside, og alle som er her inne bor i Norge,så går jeg ut i fra at når du nevner "koner" i flertall, så må det være en skrivefeil fra din side??

Etter norsk rett kan man kun være gift med en person av gangen. Det er straffbart å inngå ekteskap med flere personer.
Det er jo noe som alle vet, og dette gjelder både for damer og menner.

Du skriver her at det er ingen fordømmelse å lyste på sin egen "eiendom"?

Nei,det er det ikke, så lenge man ikke lyster på å ha flere "eiendommer" på samme tid, iflg Det nye Testamentet,som vi skal leve etter nå ang nye regler på dette området.

Noe annet enn det,er å leve i hor i vår tid og er synd.

Dette gjelder selfølgelig for begge kjønn.

Alt dette her, har du fått masse Skriftssteder på av oss andre her inne før, i ditt innlegg ang Polygami.som viser at det ikke er rett.

Det har heller aldri vært Guds opprinnelige vilje for ekteskapet fra begynnelsen av.

Men denne diskusjonen nå videre,er det ikke noen vits i. Det blir bare repetering og kjedelig.
Anonym
#6. Postet 22.10.2023 av Anonym
Lars! Når du elske din hustru er du gift!!!! :)
Hvis du er i tvil, kan du sjekke det i Guds Ord!:)
Lars58
#7. Postet 22.10.2023 av Lars58
Takk RockMan. Du er et godt menneske.
Det er en prøvelse å bli en god kristen for meg. Vet ikke om jeg er villig til å bli det.
Anonym
#8. Postet 22.10.2023 av Anonym
Æ e ikke god, Gud e god:)! Men takk Lars! Kristendommen har lært oss mye tradisjon og løgn Forlovet er å være lovet bort. At du å din lover hverandre troskap. Å fullføre bryllupet er når mannen går inn i henne! Ganske enkelt når de har samleie. Så hvis dere har p#ult er dere gift.
Anonym
#9. Postet 22.10.2023 av Anonym
Takk RockMan. Du er et godt menneske.
Det er en prøvelse å bli en god kristen for meg. Vet ikke om jeg er villig til å bli det.
Lars58.

Det er en prøvelse for oss alle å være en god kristen,hvis det er noen trøst :-).

Det er ikke menigen heller at vi skal klare det i egen kraft, men bli fylt av Ånden som det står om, som gir oss Guds kraft til å leve det kristne livet.

Jesus sa også at det er en smal vei å gå på, og at den andre som de fleste går på, som ikke tror, er mye bredere.

Jesus var jo også i et bryllup.
Paulus er ganske klar i sin tale når det gjelder sex og ekteskapet.

1.Kor.7.9
"Men kan de ikke leve avholdene,så la dem gifte seg! For det er bedre å gifte seg enn å brenne av lyst".

Uansett hvordan vi alle mennesker prøver å vri og vrenge på ting,ettersom det passer oss best,så vil vi likevel føle skyld når vi gjør motsatt av det som står skrevet.

Bibelen snakker jo en del om ekteskapet,som skal være noe hellig.,og at en mann skal vinne sin kone i hellighet og ære.

1.Tess.4.4
"Hver av dere skal vinne sin egen kone i hellighet og ære".

Hva vi gjør utenom dette,er noe som hver enkelt av oss må stå til ansvar for selv.
Alle disse budene og reglene i Bibelen er jo gitt til oss,fordi det skal være til det beste for oss mennesker og ikke for å plage oss.
Lars58
#10. Postet 22.10.2023 av Lars58
Takk Synnøve. Ganske imponert over det du skriver uten å dømme.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen