DaveeKathy sier: Noen som er pålogga og vil chatte? :) insta står på profilen min.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Bønnegruppe > Debatt

Ynnad
Opprettet 06.07.2024 av Ynnad, mann, 52 år, Hordaland.
Kan kristne true med dommedag?
Jeg ytret en mening om at man ikke skal hate, ikke engañg muslimer men fikk helt bakoversveis da jeg ble truet med dommedag. Er dette innafor?

Svar på innlegg

compaq
#1. Postet 25.07.2024 av compaq
Islam er politiske gruppe men de bruker religiøse som skalkehjul...
HÅKON L
#2. Postet 25.07.2024 av HÅKON L
(Kan Kristne true med dommedag?)motspørmål hva legges i ordet true?

på generelt grunnlag skal vi ikke hate mennesker, en annen side ved ordet hate som bibelen nevner er å hate det onde, hate urett...

Selv er jeg av den oppfatning at mennesker valgfritt kan forkaste den kunnskap som blir gitt om troen.
vår oppgave er ikke å ta andres valg men å presenter/så ut evangeliet så mennesker får muligheten til å velge lys eller mørke


Det er ikke noen forskjell på mennesker det er 2 grupper
de som tror i det lyset(kunnskap) de har fått/mulighet til å ha til å tro
de som forkaster lyset selv om de får meget med lys, og vender seg til mørke
oppsummert troende og de vantro
Romerne kapitel 2 nevner at ingen er uten unnskyldning at enhver skal lønnes etter det han har gjort enten godt eller ondt les vers 1-16

Jesaja 51
6 Løft øynene mot himmelen
og se på jorden her nede!
Himmelen løser seg opp som røyk,
jorden skal slites ut som et klesplagg,
og de som bor der, skal dø som lus.
Men min frelse skal vare til evig tid,
min rettferd skal aldri knuses.

7 Hør på meg,
dere som kjenner rettferd,
du folk som har min lov i hjertet!
Vær ikke redd når mennesker spotter,
mist ikke motet når de håner!
8 For møll skal ete dem som klær,
mott skal ete dem som ull.
Men min rettferd skal vare til evig tid,
min frelse fra slekt til slekt.

Her er håpet til alle mennesker uavhengig hvem de er, i John 8:12 (valget er vårt vil vi velge å vandre "i Kristus" eller la være)
12 Igjen talte Jesus til folket og sa: «Jeg er verdens lys. Den som følger meg, skal ikke vandre i mørket, men ha livets lys.»
Ynnad
#3. Postet 30.07.2024 av Ynnad
Islam er en religion som misbrukes av politiske krefter
!
Ynnad
#4. Postet 30.07.2024 av Ynnad
Jeg har gjort det samme selv. Blir møtt med sterk motstand! Selv om de er ført vill av en falsk tro og selv om det fins onde mennesker blant dem, som de gjør hos oss (ABB og Hitler var 'kristne') gå gir det oss ingen rett til å hate! Sann mine ord, alt hatet mot Islam vil kulminere i forfølgelse :(
Anonym
#5. Postet 30.07.2024 av Anonym
Jeg har gjort det samme selv. Blir møtt med sterk motstand! Selv om de er ført vill av en falsk tro og selv om det fins onde mennesker blant dem, som de gjør hos oss (ABB og Hitler var 'kristne') gå gir det oss ingen rett til å hate! Sann mine ord, alt hatet mot Islam vil kulminere i forfølgelse :(
Ja, dette her er jo som å lese et innlegg i en hvilken som helst politisk korrekt blekke ala VG, dagladet eller noe annet slimete søl. Du kan umulig være noe særlig belest i det hele tatt. Er det en ting Hitler ikke var så var det kristen. Han sa bl.a at "Kristendommen er den største løgnen i menneskehetens historie" og han sørget over at Tyskland ikke var muhammedansk for da "hadde vi vært mye mer konkuransedyktige og nådeløse i strid..uten denne veige nestekjærligheten". Han var også fanatisk evolusjonist(det er heller ikke forenlig med kristendom på noe som helst måte). Hva er det du har lest egentlig? Noe fjållete tanketomme og løgnaktige "analyser" fra en eller annen moderne kommentator? Har du f.eks. lest "inside the third reich" av Albert Speer(arkitekten bak the tredje riket) eller den enda mer avslørende "Bordtaler med Hitler/Tabletalks with Hitler"? Der kommer alt dette fram svært tydelig. I Bordtaler er Hitlers egne ord nedskrevet verbatum i alle hans middags og lunsjselskaper med Goebbels, Himmler, Gøring osv. fra 1941 til 1944. Det oser av bibelhat og kristendomshat i veldig mange av disse sammenkomstene. Han gjør regelrett narr av Bibelen og de som tror på den. Paulus får bl.a gjennomgå hardt.

Når det gjelder ABB kan du heller ikke ha fulgt med på annet enn disse fordummende løgnmediene. Har du f.eks. tatt noen ordsøk i manifestet hans? Han skriver bl.a at Jesus er den mest patetiske karakteren han kan tenke seg. Og han vil på ingen måte definere seg som en kristen, i beste fall en kulturkristen(det samme er forøvrig ateist-yppersteprest Richard Dawkins for han vil helst bo i et land basert på kristendommen tross sitt kristenhat.)
Når det gjelder hans islamkritikk så er heller ikke den konsistent for flere ganger i manifestet priste han islam som en flott religion og beudret sterkt bl.a Taj Mahal-terroren i India i 2008(som tok livet av rundt 200 mennesker). Han skrev også at han gjerne ville bli en "Al-Qaidas evnukk i det fremtidige storriket til Al-Qaida i Europa"..(Det fikk til og med Aage Borchgrevink med i sin biografi). Han har også flere ganger vært klar på at han tror på Odin og ikke Jesus.

Les deg opp gutt!
compaq
#6. Postet 05.08.2024 av compaq
Jes 2: 2-4: I de siste dager skal det skje at Jehovas tempelberg skal stå grunnfestet høyt over alle fjell og løfte seg opp over høydene. Dit skal alle folkeslag strømme. Mange folk drar av sted og sier: Kom, la oss gå opp til Jehovas fjell, til Jakobs Guds hus, så han kan lære oss sine veier og vi kan ferdes på hans stier.....De skal smi sine sverd om til plogskjær og spydene til vingårdskniver. Folk skal ikke mer løfte sverd mot folk og ikke lenger å lære å føre krig.

Det står ikke noe Jakobs Guds hus i Jerusalem i dag der hvor templet lå i gammel tid, men en muhammedansk helligdom. Og det er ingen tegn som tyder på at Israel eller dets naboland vil smi sine sverd om til plogskjær. De setter sin lit til sin militære beredskap for å overleve.
Andor
#7. Postet 05.08.2024 av Andor
Først må jo Jesus komme tilbake og opprette 1000 års riket,da blir våpen smidd om til plog etc. Les Bibelen og ikke wt.
compaq
#8. Postet 06.08.2024 av compaq
Jesus sa: Enhver plante som ikke er plantet av min himmelske Far ( Jehova ) skal bli revet opp med rot. ( Matt 15:13) De dårlige fruktene verdens religioner har frembrakt, viser at de ikke er plantet av Gud. Alle disse falske systemer for tilbedelse kommer derfor ifølge Bibelen til å bli ødelagt. Gud omtaler disse religøse systemene som skjøgen Babylon den store og sier følgende om dette verdensrike av falsk religion: Syndene hennes rekker opp til himmelen og Gud har husket all den urett hun har gjort.

Derfor skal plagene hennes komme på en dag: pest og sorg og hungersnød og hun skal brennes opp med ild. For veldig er Gud Herren som dømmer henne. ( Åp 18:2,5-8) Legg merke til at denne ødeleggelsen skal komme overraskende plutselig, som på en dag. Til overraskende og sorg for mange mennesker vil den falske religion bli ruinert og ødelagt av nettopp de politiske nasjoner som den i lang tid har levd sammen med som en skjøge. ( Åp 18:10-17,21 og 17:12,16)

Jehova Gud sier derfor: Dra bort fra henne, mitt folk, så dere ikke har del i hennes synder og ikke rammen av hennes plager. ( Åp 18:4) For å kunne gjøre dette må en betrakte den falske religion slik Gud betrakter den. Det betyr at en må avsky den på grunn av dens dårlige frukter, dens hykleri og dens overtro. En bør føle avsky for dens feilaktige fremstilling av Gud og for den måten den har bidratt til lidelser og undertrykkelse på. ( Rom 2:24) ( Jer 23:21-22)

Hvis du forstår dette, vil du slutte å gi noen som helst støtte til slike religionssamfunn og derved vise at du fullt ut støtter den dom Gud har avsagt over dem. Men det er ikke nok bare å slutte å støtte falsk religion. Du må lete etter og finne den sanne tilbedelse, som er fri for hykleri og som vil gi deg Guds fred og beskyttelse når den forutsagte ødeleggelsen kommer. De som utøver den sanne tilbedelse, er mennesker som allerede har smidd sine sverd om til plogskjær og ikke lenger lærer å føre krig. De er mennesker som tror på Guds Ord og lever etter det, som lar det være sin veileder i livet. ( Sal 119:105) De viser ekte oppriktig kjærlighet til sine medmennesker.
AndersW
#9. Postet 06.08.2024 av AndersW
S
Jeg ytret en mening om at man ikke skal hate, ikke engañg muslimer men fikk helt bakoversveis da jeg ble truet med dommedag. Er dette innafor?
Jesus truet ikke med dommedag. Derfor bør heller ikke de kristne gjøre det.

Joh 5:22 "Far dømmer ingen, men har overlatt hele dommen til Sønnen, for at alle skal ære Sønnen slik de ærer Far."

Joh 12:47 "Den som hører mine ord og ikke holder fast på dem, dømmer ikke jeg. For jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden. Den som avviser meg og ikke tar imot mine ord, har likevel en dommer: Det ordet jeg har talt, skal dømme ham på den siste dag."
Anonym
#10. Postet 06.08.2024 av Anonym
Det er helt legitimt i henhold til Bibelen å advare folk om hvor de er på vei hvis de ikke vender om fra den ubibelske djevelskapen de står for, være seg religionsblanding, avgudsdyrkeri, sodomi etc.

Skulle nesten ikke tro folk har åpna Bibelen her.

Og forøvrig Jesus sa f.eks. også til fariseerne: Dere skal dø i deres synder. Johannes 8:24. Alle som er litt bevandret i Bibelen vet at det er ensbetydende med å gå til Helvete. Det er klart vi skal advare folk mot det. Hvis folk blir værende i et liv i synd så er det en grusom fremtid de har i møte. (Egentilig er ikke grusom et dekkende ord. Ubeskrivelig og evig tortur er mer dekkende, les f.eks. Markus 9:43-49).
DaveeKathy sier: Noen som er pålogga og vil chatte? :) insta står på profilen min.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16