Davidos sier: Ønsker alle en velsignet sabbat!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 11.08.2024 av Anonym.
Et våkent fellesskap i en vanskelig tid
Jeg ønsker å finne et fellesskap av våkne kristne som har gjennomskuet mainstream løgner. Er det andre her som kjenner til et slikt fellesskap eller som ønsker det? Nå er hele den vestlige verden forblindet av løgn og propaganda, som ønsker spre et liberalt sekulært verdisyn til hele verden. De er nå iferd med å fremprovosere storkrig både mot Russland og Kina, med det mål å knuse den anti-liberale verdensorden. Nå vet jeg at vesten ikke vil lykkes, for den liberale orden (Babylon) har sterke fiender, deriblandt BRICS. Vi må forvente sterke rystelser i tiden fremover, som også vil bety en splittelse av kristenheten. Mange kristne vil holde seg til de offisielle (babylonske) sannheter, mens andre våkner opp til en dypere forståelse av alt som skjer. Vi kan ikke lenger la mainstream media fortelle oss hva som er sannhet. Her vil Guds Ånd lede oss til sann innsikt og visdom, dersom vi er villige til å høre. De konfliktene vi nå ser, anser jeg å være begynnende tegn på Babylons fall (Vestens fall). Det står i bibelen at vi (kristne) skal gå ut av Babylon, for dens lidelser vil bli ufattelige. Ødeleggelsen vil komme over Babylon, og spørsmålet er hvor du som kristen står ideologisk og verdimessig. Bibelen forteller også at Babylon skal bli brent opp med ild. Det er grunn til å reflektere over hva dette betyr, og hvorvidt det sikter til en atomkrig.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 11.08.2024 av Anonym
Våkn opp! Det er Vesten som representerer skjøgen, det som Sakarja beskriver som ondskapen. Jeg forsvarer ikke Kina eller Russland, men det er over den vestlige liberale verdensorden dommen vil komme. Vesten har ført langt flere kriger en Kina og Russland, med blodige konsekvenser for titalls millioner. Vi har en skyld som når like opp til himmelen. Dette vil få konsekvenser. Det finnes også uttallige diplomater, historikere og politikere som har advart Nato mot å provosere Russland i Ukraina. Du er uenig, men det er selvfølgelig ingen god ide å true verdens mektigste atommakt. Høl i hue faktisk. Om Putin er en Hitler, så endrer dette ingenting ved Guds hensikter. Han lar alt som skjer tjene til å utføre hans vilje, enten det er onde eller gode. De har ingen annen makt. Men de som er forført av satans lys, vil evig gå fortapt.
Anonym
#2. Postet 11.08.2024 av Anonym
Mitt syn er at bibelske profetier består av ulike lag og gjelder for ulike tider og hendelser. Jeg ser derfor også ulike betydninger av Babylon. Derfor er det riktig at den Babylonske ånd har sterk innflytelse på mange områder, både økonomisk, teologisk og politisk. Nå ser jeg tydelig en fallen kirke basert på en liberal og utvannet teologi. Det vil derfor måtte komme til en splittelse mellom den babylonske teologi og den sanne menighet, som jeg tidligere påpekte. Denne adskillelse vil naturlig komme ved Babylons undergang. Og det er åpenbart krefter som vil fremprovosere en verdenskrig. Om dette skjer i Midtøsten, Kina eller Russland vet jeg ikke.
Anonym
#3. Postet 11.08.2024 av Anonym
Jeg er enig i mye av det du skriver August. Jeg håper selvsagt at man finner frem til diplomatiske løsninger for å unngå en atomkrig. Men vi må også se at faren er betydelig. Samtidig er jeg opptatt av at vi i Vesten slutter å oppføre oss arrogante, som om vi eide hele verden. Vi starter en krig når vi vil, vi ødelegger nasjoner når vi ønsker, vi knuser en økonom når det passer oss, og truer de nasjoner som ikke føyer seg. Vesten sier: "føy deg eller bli føyd", men verden har begynt å gi blaffen. Vi har mistet vårt jerngrep om verden. Vi forstår det ikke ennå, men fortsetter som om vi bestemte planetenes baner. Det er ikke slik at Gud lar hovmod og stolthet vokse til himmelen. Han lar stolthet falle. Han dømmer alt stort og stolt som spotter Guds hellighet. Vi har nå ikke gjort annet enn å foredle disse gudsbespottelser. Derfor vet jeg at en dom vil komme. Kanskje i dette tiåret. Kanskje ikke en atomkrig, men allikevel med et stort alvor. Det vil være bra om man kunne samle noen individer som forsto alvoret i vår tid. Ser du bor i Nordland.
Anonym
#4. Postet 11.08.2024 av Anonym
Vi lever i de siste dager. Det er over 40.000 forskjellige kirke samfunn. Det er sikkert over tusen forskjellige meninger om hva eller hvem Babylon er. Det er sikkert over tusen forskjellige meninger om hvem dyrene er og hva merket er. Tenk litt på dette...

Tror dere ikke Gud visste at det ville være slik mot slutten? At det ville være så mye uenighet og forskjellige retninger? At verden ville bli fylt med løgnene til løgnens far?

Selvfølgelig visste Gud dette og Han gjorde noe med det. Han ga et menneske den profetiske Ånd. Dette er en gave til alle Guds barn. En gave for å lede oss på sannhetens vei. En gave som gir oppmuntring, irettesettelse og svar på viktige spørsmål som f.eks : Når kommer senregnet? Hvem er fortapelsens sønn? Hvem er dyret fra havet? Hva er dyrets bilde og merke? Hva vil skje i trengselstiden? Hvor langt er vi kommet i profetiene? Hva står igjen? etc...

Som trådstarter skriver "Her vil Guds Ånd lede oss til sann innsikt og visdom, dersom vi er villig til å høre"

Så anbefaler jeg at dere leser denne boken som ble skrevet av personen med den profetiske gaven. Denne boken fungerer som en veiviser i det aktuelle landskapet av tro og frelsesoppfatninger, og tilbyr et rammeverk for å navigere i et mangfold av perspektiver. Forfatterens profetiske gave gir oss muligheten til å se på vår plass i historien, ikke bare som enkeltindivider, men som en del av et større Guddommelig narrativ.

Gjør som Berøa folket (Apostlenes Gjerninger 17:11) Be til Gud om hjelp og sett dere ned og les boken som er i linken under her :

Mot Historiens Klimaks
Anonym
#5. Postet 12.08.2024 av Anonym
Jeg er fullstendig uenig i at åpenbaringen ble oppfylt dengang. Det handler åpenbart om vår tid
Anonym
#6. Postet 12.08.2024 av Anonym
Hvis Gud har til hensikt til å brenne opp Babylon med ild da må jo
Babylon "eksisterer" den dag i dag og representere som
en motstander av Gud og Kristendom.
hvilken tegn på Babylon`s eksistens og virke kan man se i dagens verden..?
Helt enig. Det er mange som vil få seg en overraskelse. Man leser bibelen uten sannhetens ånd.
Anonym
#7. Postet 12.08.2024 av Anonym
Finn et annet sted å spre din møkk
Anonym
#8. Postet 13.08.2024 av Anonym
Jan Skoland tar her opp ting som Babylon og Skjøgen.
se gjerne;

https://www.youtube.com/watch?v=zL3qNPkWUI4 (15.51 min..).
Takk for denne linken. Det er virkelig tankevekkende, men så i tråd med mitt syn.
Det var en Guds hilsen til meg idag. Takk!
Anonym
#9. Postet 13.08.2024 av Anonym
Han sier først ved 5:28 at han ikke er en falsk profet og følger opp ved 7:50 med å si: "Der er ingen andre her i Norge som forkynner det jeg forkyner. På grunn av at jeg har fått en autoritet fra Gud og fått åpenbaring til å forkynne deg dette"

Det hele faller med andre ord på sin egen rimelighet.

Han er en typisk gammel gubbe som har skjønt at hans egen ende er nær. Og derfor vil at hele verden skal ende med ham.

Livet går videre, men han fant ikke livet i den tiden han hadde.

Joh 5:39 "Dere gransker skriftene, for dere mener at dere har evig liv i dem – men det er de som vitner om meg! Likevel vil dere ikke komme til meg så dere kan ha liv."

1 Joh 5:11 "Gud har gitt oss evig liv, og dette liv er i hans Sønn."
Når det gjelder ditt trossyn, så forstår jeg at det finnes ulike ånder i denne verden.
Vi er av ulik ånd, og jeg tror vi bare må være enige om dette!
Det Jan Skoland har fattet, er at det i disse dager skjer et skille mellom Babylon og de sanne kristne.
En slik åpenbaring blir naturligvis ikke gitt til den som fornekter et slikt skille.
Anonym
#10. Postet 13.08.2024 av Anonym
Det er åpenbart så mye troll på Kristendate, at jeg velger å slette denne tråden om ikke lenge.
Kanskje Trolldate kunne være et passende navn.
Davidos sier: Ønsker alle en velsignet sabbat!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16