Åp 22:10-13 + 20-21
10 Så sa han til meg: «Sett ikke segl for de profetiske ord i denne boken! For tiden er nær.
11 La den som gjør urett, fortsatt gjøre urett, og den urene fortsette i sin urenhet! La den rettferdige fortsatt gjøre det som er rett,
og den hellige fortsette i helliggjørelse.
12 Se, jeg kommer snart, og lønnen jeg vil gi, har jeg med meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.
13 Jeg er Alfa og Omega, den første og den siste, begynnelsen og enden.
20 Han som vitner om dette, sier: «Ja, jeg kommer snart.»
Amen. Kom, Herre Jesus!
21 Herren Jesu nåde være med alle!
Himmelriket er nært i vårt hjerte og sin. Enhver kristen burde våke og be
for hvert menneske skal stå til ansvar for sine gjerninger og Jesus vil lønne dem som er trofaste, når han kommer bringer han oss til det lovede land(himmelen)byen med de fast grunnvoller (Jerusalem).(les gjerne vitnesbyrdet om Abraham i kap 11 av hebreerne.)
Hebr 10:35-39
35 Kast ikke vekk frimodigheten! For den gir stor lønn. 36 Dere trenger utholdenhet, så dere kan gjøre Guds vilje og vinne det som er lovet.
37 For ennå er det bare en kort stund,
så kommer han som skal komme,
og han skal ikke drøye.
38 Min rettferdige skal leve ved tro;
men trekker han seg unna,
har min sjel ingen glede i ham.
39 Men vi er ikke av dem som vender seg bort og går under; vi er av dem som tror og berger sin sjel.
Hebr 10:14-18 (betingelsen (dem som helliges) og løfte i vers 17 er stort og gjelder forenhver som er villig til å vende om)
14 For ved en eneste offergave har han for alltid gjort dem som helliges, fullkomne.
15 Også Den hellige ånd vitner for oss om dette. For først sier han:
16 Dette er pakten jeg vil slutte med dem
i dager som kommer, sier Herren:
Jeg vil legge mine lovbud i deres hjerte
og skrive dem i deres sinn.
17 Og så:
Jeg vil ikke lenger huske
syndene deres og all deres urett.
18 Men der det er tilgivelse for syndene, trengs det ikke lenger noe offer for synd.
AndersW: du må lese innleggene ikke bare litt av dem før du feller dom
Davidos: en velsignet sabbat til deg og :)