Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Davidos
Opprettet 02.12.2024 av Davidos, mann, 42 år, Østfold.
Relasjon med hverandre i Kristus?
Daniel 10:8
».Derfor ble jeg alene og så dette store syn, og det var ingen styrke igjen i meg, for min skjønnhet ble forvandlet i meg til fordervelse, og jeg beholdt ingen styrke.»

Skjønnhet; Vakreste
Synonymer til vakker
1 : behagelig i samsvar med forestillinger om godt utseende, egnethet eller proporsjoner Da de gikk inn med ham, la de merke til at alt var pent og pent... – Willa Cather
2 : har et behagelig utseende : ikke hjemmekoselig eller vanlig En vakker ung kvinne..

- - Visste du at?
Skjønnhet har en bred historie! Selv om vakkert nå vanligvis brukes til å beskrive menneskers utseende, ble det en gang brukt mer bredt om andre tiltalende ting, for eksempel fine klær. Vakker kan spores tilbake til gammelengelske ord som vekselvis betyr «strålende», «livlig» eller «fin». Hvis du ønsker å pynte opp prosaen eller poesien din med flere ord som betyr "vakker", er engelsk godt utstyrt med dem. Bortsett fra det vakre i seg selv, har vi nydelige, kjekke, pene, vakre, pene, nydelige, henrivende og til og med velbegunstigede.

Synonymer for vakker: VAKKER, NYDELIG, KJEKK, PEN, og IKKE-EGOISTISK RETTFERDIGHET betyr spennende sanselig eller estetisk nytelse.
- VAKKER gjelder det som vekker den skarpeste nytelse for sansene og vekker følelser gjennom sansene. vakkert fjellandskap..
- NYDELIG er nær vakker, men gjelder et smalere spekter av emosjonell opphisselse for å antyde det grasiøse, delikate eller utsøkte. En nydelig melodi.. - KJEKK antyder estetisk nytelse på grunn av proporsjoner, symmetri eller eleganse. et vakkert georgiansk herskapshus..
- PEN gjelder ofte overfladisk eller uvesentlig attraktivitet. en maler av konvensjonelt vakre scener..
- IKKE-EGOISTISK RETTFERDIG antyder skjønnhet på grunn av renhet, feilfrihet eller friskhet. Rettferdig ansikt..

SKJØNNHET er som KJEKK i å foreslå hva som er kjølig godkjent i stedet for Åndsrettet respondert på. En dansers vakre ynde..

Svar på innlegg

HÅKON L
#1. Postet 02.12.2024 av HÅKON L
Her er det noe muffins/merkelig
Daniels bok har 12 kapitler ikke 18 kapitler i bibelen. de 6 kapitlene utover bibelen må være noe tillegg fra noe annet. ikke noe jeg kan ta del i uten videre.

Til ordet og til vitnesbyrdet! - Dersom de ikke taler i samsvar med dette ordet, så er det ingen morgenrøde for dem. Jesaja 8:20
Davidos
#2. Postet 02.12.2024 av Davidos
Takk for at du sier ifra. Det er selvfølgelig en skriveleif som er rettet opp i nå.

Ja, Jesaja var også gitt visdom av Herren.
Davidos
#3. Postet 02.12.2024 av Davidos

Øverste bilde er den tidligste illustrasjonen av Jesus, mens bildet under viser utviklingen. Vi skal uansett ikke tilbe en illustrasjon av noe som helst, 2.mos 20:4-6.

Mitt innlegg handler om overfladiske kvaliteter, slik som denne verden gjør. Poenget er i hovedsak for å formidle det som skal ligge under overflaten ved å eksponere det som ligger i overflaten..
Anonym
#4. Postet 02.12.2024 av Anonym
Det der er det ikke dekning for i Skriften eller øvrig historie. David beskrives jo flere ganger i Samuelsbøkene som rødhåret(bl.a 1.Sam 16:12, 17:42) og brudgommen i Høysangen(som de fleste lærde mener er Salomo) beskrives som hvit og rød("Min elskede er hvit og rød" Høy 5:10. ). Nazireerne beskrives faktisk også som "hvite og røde" i klagesangen.

Det er jo ekstrabibelske kilder også,som f.eks. Gamaliels bok, som fremstiller Jesus som blåøyd og med brunt hår. Ekstrabibelske ting skal man selvsagt ta med en klype salt,men verdt å nevne.

Jesus var selvfølgelig ikke av Kams slekt.
Anonym
#5. Postet 02.12.2024 av Anonym
Så jeg vil vel foreslå at du sletter det bildet du har lagt ut der og de påstandene der hvis ikke du vil fremstå som en person med null kunnskap(under null) om Bibelen og historisk demografi. (det er snilt sagt)

Jeg håper du ikke er like blåst som det black israelites medlemmet som argumenterte for at Jesus var svart(som han) p.g.a Åpenbaringen 1:14 (..Hans hår var hvitt som ull). Dette tolket han i sin vrangforestilling at skulle forestille en afro... De gærne har det godt får man vel si. For det første er det fargen som beskrives der, altså HVITT som ull. Og for det andre, om han også hadde krøllete hår, betyr det afro?....NOPE.
Men det er langt fra det største problemet med black israelites bevegelsen. De er også veldig rasistiske mot hvite (kaukasoide) og andre raser enn den negroide. Vranglære, dumskap og anti-kristendom i høyste potens.
Davidos
#6. Postet 03.12.2024 av Davidos
Man skal ikke hevde seg i så stor grad om at man vet noe som helst, for da kan fallet bli stort.

Ja, det står det i Åpenbaringen. Men det står ikke noe om hestehår, for det faller ro ofte ned i bølger. Johannes beskriver håret som om det er ull. Ull-lignende hår krøller seg som ull.. ULL, og hvitt.

Folk med krøllete hår får da jammen grå eller hvit manke de også, og hvem kan vel si at Jesus hadde hvitt hår da Han var på jorda? Det eneste jeg har lest om Hans fysiske attributter var at Han var sterk og i god form, iflg Pontus Pilatus da han ikke trodde på sin vakthavende. Dirigere meg gjerne til andre skriftsteder som beskriver Jesus i større grad..
Davidos
#7. Postet 03.12.2024 av Davidos
Og bare så det er sagt, jeg er verken for eller imot noen raser av mennesket. Vi har bare forskjellige fasonger og farge, men hjertene våre kan fornyes ved omvendelse uansett hvem farge eller rase vi er!
For det handler ikke om estetikk og skjønnhet fra vårt perspektiv, men fra vår Far i himmelen.
Anonym
#8. Postet 03.12.2024 av Anonym
Når du svarer : "Jeg kan ikke stemples fra et verdslig perpektiv" når noen spør deg enkle spørsmål så må du jo skjønne at folk begynner å lure på hvem du egentlig er..
Davidos
#9. Postet 03.12.2024 av Davidos
Jeg skjønner ar du roter ihop post-tråden og innlegg-tråden her.. Du lurte på, i post-tråden om jeg var en del av "Black-roots", hvorav jeg svarte at jeg ikke kan stemples fra et verdslig perspektiv. Du tok kontakt med meg husker du, og kommer med insinuasjoner som ikke har rot i virkeligheten.. Da får du jo et svar. Så svar har du fått.
Anonym
#10. Postet 03.12.2024 av Anonym
Beklager, men du virker utrolig rørete. Lykke til videre.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16