Daniel 10:8
».Derfor ble jeg alene og så dette store syn, og det var ingen styrke igjen i meg, for min skjønnhet ble forvandlet i meg til fordervelse, og jeg beholdt ingen styrke.»
Skjønnhet; Vakreste
Synonymer til vakker
1 : behagelig i samsvar med forestillinger om godt utseende, egnethet eller proporsjoner Da de gikk inn med ham, la de merke til at alt var pent og pent... – Willa Cather
2 : har et behagelig utseende : ikke hjemmekoselig eller vanlig En vakker ung kvinne..
- - Visste du at?
Skjønnhet har en bred historie! Selv om vakkert nå vanligvis brukes til å beskrive menneskers utseende, ble det en gang brukt mer bredt om andre tiltalende ting, for eksempel fine klær. Vakker kan spores tilbake til gammelengelske ord som vekselvis betyr «strålende», «livlig» eller «fin». Hvis du ønsker å pynte opp prosaen eller poesien din med flere ord som betyr "vakker", er engelsk godt utstyrt med dem. Bortsett fra det vakre i seg selv, har vi nydelige, kjekke, pene, vakre, pene, nydelige, henrivende og til og med velbegunstigede.
Synonymer for vakker: VAKKER, NYDELIG, KJEKK, PEN, og IKKE-EGOISTISK RETTFERDIGHET betyr spennende sanselig eller estetisk nytelse.
- VAKKER gjelder det som vekker den skarpeste nytelse for sansene og vekker følelser gjennom sansene. vakkert fjellandskap..
- NYDELIG er nær vakker, men gjelder et smalere spekter av emosjonell opphisselse for å antyde det grasiøse, delikate eller utsøkte. En nydelig melodi.. - KJEKK antyder estetisk nytelse på grunn av proporsjoner, symmetri eller eleganse. et vakkert georgiansk herskapshus..
- PEN gjelder ofte overfladisk eller uvesentlig attraktivitet. en maler av konvensjonelt vakre scener..
- IKKE-EGOISTISK RETTFERDIG antyder skjønnhet på grunn av renhet, feilfrihet eller friskhet. Rettferdig ansikt..
SKJØNNHET er som KJEKK i å foreslå hva som er kjølig godkjent i stedet for Åndsrettet respondert på. En dansers vakre ynde..