Tospann sier: Nå har vi den hardaste ria Vi slit med å karre oss frem Mot lyset og adventstida D'e langt sør til Betlehem
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Davidos
Opprettet 02.12.2024 av Davidos, mann, 42 år, Østfold.
Det 2.bud - Hvem er Jesus?

- Cesare Borgia

"Thanks to his father – who became Pope Alexander VI in 1471 – Cesare was made a bishop at the age of 15 and a cardinal at the age of 18. At this point in history the Pope directly ruled over a kingdom that dominated central Italy from its capital of Rome."

2.Mosebok 20:4-6
4 Du skal ikke gjøre dig noget utskåret billede eller noget bilde av noget som er oppe i himmelen eller på jorden nede eller i vannet under jorden, du skal ikke bøye dig for dem og ikke dyrke dem, for jeg, Herren din Gud, er en nidkjær Gud, å hjemsøke fedrenes misgjerning på barna til tredje og fjerde ledd av dem som hater mig; og de viste miskunnhet mot tusener av dem som elsker mig og holder mine bud."

For å illustrere hva som er feil å se for seg når vi ber. For Jesus lever!

Svar på innlegg

AndersW
#1. Postet 02.12.2024 av AndersW
Rom 7:6 "nå er vi løst fra loven"

Gal 3:13 Kristus kjøpte oss fri fra lovens forbannelse

Ef 2:15 Kristus Jesus,... Ved sin kropp har han opphevet loven med dens bud og forskrifter.

Årsaken til at Paulus sier dette. Er at Jesus oppfylte loven for oss. Slik at det ikke lengere er noe som kreves av oss.

Matt 5:17 "Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle."

Slik at det er helt greit å male bilder av Jesus og alle de andre

Gal 3:1 "Uforstandige galatere! Hvem har forhekset dere, dere som har fått Jesus Kristus malt for øynene som den korsfestede?"
Davidos
#2. Postet 02.12.2024 av Davidos
Ja, Anders, du har fri vilje. Fri vilje til å tilbe hva du vil. Og det gjør du...
AndersW
#3. Postet 02.12.2024 av AndersW
Ja, Anders, du har fri vilje. Fri vilje til å tilbe hva du vil. Og det gjør du...
Og det er vår Herre Jesu Kristi Far. Og det på nøyaktig samme måtte Jesus gjorde det på.
Davidos
#4. Postet 02.12.2024 av Davidos
Det er bra, så lenge det er i hjertet.
AndersW
#5. Postet 02.12.2024 av AndersW
Det er bra, så lenge det er i hjertet.
Det går ikke uten at du har Jesu hjerte.

Davidos
#6. Postet 02.12.2024 av Davidos
Det er din overbevisning, men jeg deler den ikke. Jeg mener at våre hjerter tilhører oss, og at Jesu hjerte tilhører Ham. Derimot tilhører Hans liv oss og vårt liv Ham, dersom vi tar imot Ham.

Så vi er nok ikke forenlige du og jeg, Anders, i vår forståelse av hva som er hva. Og det er jo bare opp til en selv hva en aksepterer av andre. Du for din del må tro og tenke hva du vil, for som sagt; fri vilje.

Jeg respekterer din frie vilje til å ha dine meninger. Gjør du det med andre?

Jeg må si, det ville vært interessant å se deg produsere noe eget materiale i form av et innlegg her..
AndersW
#7. Postet 02.12.2024 av AndersW
Det er din overbevisning, men jeg deler den ikke. Jeg mener at våre hjerter tilhører oss, og at Jesu hjerte tilhører Ham. Derimot tilhører Hans liv oss og vårt liv Ham, dersom vi tar imot Ham.

Så vi er nok ikke forenlige du og jeg, Anders, i vår forståelse av hva som er hva. Og det er jo bare opp til en selv hva en aksepterer av andre. Du for din del må tro og tenke hva du vil, for som sagt; fri vilje.

Jeg respekterer din frie vilje til å ha dine meninger. Gjør du det med andre?

Jeg må si, det ville vært interessant å se deg produsere noe eget materiale i form av et innlegg her..
Esek 36:26 "Jeg gir dere et nytt hjerte, og en ny ånd gir jeg inni dere. Jeg tar steinhjertet ut av kroppen deres og gir dere et kjøtthjerte i stedet."

Du må oppgi ditt liv

Gal 2:19 "Jeg er korsfestet med Kristus; jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg."

Matt 16:24 "
Deretter sa Jesus til disiplene: «Om noen vil følge etter meg, må han fornekte seg selv og ta sitt kors opp og følge meg.
"

Luk 14:26 "Om noen kommer til meg og ikke setter dette høyere enn far og mor, kone og barn, brødre og søstre, ja, høyere enn sitt eget liv, kan han ikke være min disippel. Den som ikke bærer sitt kors og følger etter meg, kan ikke være min disippel."

Davidos
#8. Postet 02.12.2024 av Davidos
Jada, at det er symbolsk sett antok jeg at du forstod at jeg har akseptert og anerkjent. Men at vi alle har Kristi hjerte er en falsk påstand, for omvendelse må til førat.

Dette burde være klart for deg på dette tidspunktet Anders..
AndersW
#9. Postet 02.12.2024 av AndersW
Jada, at det er symbolsk sett antok jeg at du forstod at jeg har akseptert og anerkjent. Men at vi alle har Kristi hjerte er en falsk påstand, for omvendelse må til førat.

Dette burde være klart for deg på dette tidspunktet Anders..
Ikke alle, kun de som tar til seg Jesu kjøtt og blod. Og det er ikke symbolsk.
Davidos
#10. Postet 02.12.2024 av Davidos
Joda, det er symbolsk, men alikevel skjer fornyelsen i Ånden.
Tospann sier: Nå har vi den hardaste ria Vi slit med å karre oss frem Mot lyset og adventstida D'e langt sør til Betlehem
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16