Det er din overbevisning, men jeg deler den ikke. Jeg mener at våre hjerter tilhører oss, og at Jesu hjerte tilhører Ham. Derimot tilhører Hans liv oss og vårt liv Ham, dersom vi tar imot Ham.
Så vi er nok ikke forenlige du og jeg, Anders, i vår forståelse av hva som er hva. Og det er jo bare opp til en selv hva en aksepterer av andre. Du for din del må tro og tenke hva du vil, for som sagt; fri vilje.
Jeg respekterer din frie vilje til å ha dine meninger. Gjør du det med andre?
Jeg må si, det ville vært interessant å se deg produsere noe eget materiale i form av et innlegg her..
Esek 36:26 "Jeg gir dere et nytt hjerte, og en ny ånd gir jeg inni dere. Jeg tar steinhjertet ut av kroppen deres og gir dere et kjøtthjerte i stedet."
Du må oppgi ditt liv
Gal 2:19 "Jeg er korsfestet med Kristus; jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg."Matt 16:24 "Deretter sa Jesus til disiplene: «Om noen vil følge etter meg, må han fornekte seg selv og ta sitt kors opp og følge meg.
"
Luk 14:26 "Om noen kommer til meg og ikke setter dette høyere enn far og mor, kone og barn, brødre og søstre, ja, høyere enn sitt eget liv, kan han ikke være min disippel. Den som ikke bærer sitt kors og følger etter meg, kan ikke være min disippel."