Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Debatt

Seloten
Opprettet 14.12.2024 av Seloten, mann, 34 år, Hedmark.
Operasjon 4:24 Konferanse.
Fins det noen der ute som sulter og tørster etter Sannhet og Ånd, Og hva vil det si?

Jesus har lagt ut Hvordan vi skal bli Hans disipler og etterfølgere. Derfor er det også nødvendig at vi forblir i Ham etter vi har smakt på Guds frelse.
Som levende offer hver dag må vi dø til oss selv.

Konferanse i Oppdal, turisthotel.

Svar på innlegg

compaq
#1. Postet 14.12.2024 av compaq
Det er ikke nok å si at vi tror på kristus og så gjøre det som vi mener er riktig. Det er abslott nødvendig å finne ut hva som er Guds vilje i dette spørsmålet. Jesus viste det i Bergprekenen, da han sa: Ikke enhver som sier til meg: Herre, Herre skal komme inn i himmelriket men den som gjør min himmelske fars ( Jehova ) vilje.. ( Matt 7:21)

Det kan til og med være at vi gjør det vi mener er gode gjerninger og at vi gjør disse i kristi navn. Likevel vil de være uten verdi hvis vi ikke gjør Guds vilje.

Det ville vi være i samme stilling som dem kristus videre omtaler: Mange skal si til meg på den dag: Herre, Herre. Har vi ikke profetert ved ditt navn og drevet ut onde ånder ved ditt navn og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn. Men da skal jeg si dem rett ut: Jeg har aldri kjent dere. Bort fra meg, dere som gjør urett. ( Matt 7:22-23) Ja, vi kan gjøre noe som vi mener er bra og som andre kanskje takker og roser oss for men hvis vi ikke gjør det som Gud sier er riktig, vil Jesus Kristus betrakte oss som slike som gjør urett.
Seloten
#2. Postet 14.12.2024 av Seloten
Yes sir. svaret ligger i den Hellige boka
compaq
#3. Postet 14.12.2024 av compaq
Da Moses sto foran Egypts Farao og førte fram Guds krav til ham, uttalte han navnet på den Gud som hadde sendt ham. Moses sa ikke: Herren sier det og det for Farao og egypterne dyrket og anerkjente sine egne falske guder som herrer.

Da Moses talte til sitt eget folk for å forklare hvorfor han kom tilbake til dem i Egypt, uttalte han også Guds navn for å gjøre kjent for dem hvem det var som sendte ham tilbake til Egypt.

Vi leser: Og Gud sa til Moses: Jeg er den jeg er og han sa: Dette skal du si til Israels barn: Jeg er ( Hebraisk: Ehyeh) har sendt meg til dere. Og Gud sa videre til Moses: Dette skal du si til Israelsbarn: Jehova, deres fedres Gud, Abrahams Gud, Isaks Gud, har sendt meg til dere. Dette er mitt navn til evig tid og det er mitt minne for alle slekter. ( 2.Mos 3:14-15)

www.gudsnavnet.no
AndersW
#4. Postet 14.12.2024 av AndersW
Det er ikke nok å si at vi tror på kristus og så gjøre det som vi mener er riktig. Det er abslott nødvendig å finne ut hva som er Guds vilje i dette spørsmålet. Jesus viste det i Bergprekenen, da han sa: Ikke enhver som sier til meg: Herre, Herre skal komme inn i himmelriket men den som gjør min himmelske fars ( Jehova ) vilje.. ( Matt 7:21)
Jehovas vitner, vet ikke hva som er Guds vilje, compaq Det er derfor ingen av dem er i Jesu himmelrike.

Matt 23:13 "Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn."

Kol 1:12 "Med glede skal dere takke Far, som satte dere i stand til å få del i de helliges arv i lyset. For han har fridd oss ut av mørkets makt og ført oss over i sin elskede Sønns rike."
salvationforall
#5. Postet 14.12.2024 av salvationforall
Fins det noen der ute som sulter og tørster etter Sannhet og Ånd, Og hva vil det si?

Jesus har lagt ut Hvordan vi skal bli Hans disipler og etterfølgere. Derfor er det også nødvendig at vi forblir i Ham etter vi har smakt på Guds frelse.
Som levende offer hver dag må vi dø til oss selv.

Konferanse i Oppdal, turisthotel.
Tar i så fall denne konferansen hensyn til at Jesus sa: "Jeg er ikke utsendt til andre enn de fortapte får av ISRAELS HUS"?

Hvis ja, hvordan forklarer i tilfelle du/konferansen hva Jesus sa her?
Seloten
#6. Postet 14.12.2024 av Seloten
Ja!

For at profetien om at Israel kunne igjen bli Hans folk var det nødvendig at Jesus måtte dø og stå opp igjen.

Derfor var Hans misjon og samle de tapte får av Israel hus som Gud hadde skilt seg i fra. Jeremia 3.

Men alle som tror på Ham skal bli frelst og vi blir da Israel
compaq
#7. Postet 15.12.2024 av compaq
I dag tar rettsindige mennesker fra alle nasjoner standpunkt for Teokratiet. Den store skare av Herrens andre får hilser den nye Konge velkommen ved å ta del i forkynnelsen av Riket, akkurat som folkemengden hilste Jesus velkommen da han dro inn i Jerusalem. ( Luk 19:37-40) Fariseerne ville at mengden skulle bli irettesatt den gangen og på samme måten prøver de religiøse lederne i vår tid å undertrykke budskapet og få vitnene brakt til taushet. Deres anstrengelser har slått feil og kommer fortsatt til å slå feil.

Kristus kommer før sin uforstyrrede tusenårige regjering for å legge alle sine fiender under sine føtter. Han griper den gamle Slange, Djevelen og binder ham for tusen år. Ved sitt første komme beviste han seg verdig til å få kongemakten og nå viser han at han har den, ved å rense ut religionen, gjenreise den sanne tilbedelsen av Gud og gjenopprette Guds herredømme over jorden. Han blir den nye verdens Dommer og en fyrste og hersker over folkeslag. ( 1.kor 15:25-26) ( Åp 20:1-3) ( Esaias 55:4)

Han største glede er å forsvare og opphøye sin Faders navn ( Jehova) og herredømme og det er det også for alle dem som ikke skammer seg over hans nærvær. ( Joh 17:1) ( 1.Joh 2:28)
Myrsnipa
#8. Postet 17.12.2024 av Myrsnipa
Hvilken menighet er det som arrangerer konferansen?
Seloten
#9. Postet 17.12.2024 av Seloten
Det vil bestå av Guds tjener, hvis du lurer på hvilken menighet jeg tilhører er det Straitwat Truth Minestry
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen