Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Tilbakemeldinger > Debatt

Nerdinnen
Opprettet 28.12.2024 av Nerdinnen, dame, 27 år, Rogaland.
Skremmer forumet vekk brukere?
Hei

Her har eg en liten tankevekker. Eg synes at forumene begynner å bli ekstremistiske og at den ikke reflekterer kristne i Norge -- og da mener eg den typen som med iver leser bibelen, går fast i minst en menighet og som gjerne vil følge Jesus og hans bud.

Denne plassen fylles opp av konspirasjonsteoretikere, en Jehovas vitne som vil konvertere folk og andre som faktisk gjør denne plassen utrivelig.

Dette her bør og må ryddes opp i snart. Enten stenge forumet eller moderere det. For dette her ER primært en dating side, er det ikke? Hva gjør da et forum som er som dette forumet er på denne siden? Trenger vi mer enn en tråd om hvordan julen er hedensk og ikke burde feires? (Som er en merkelig ide når eg tror nok hva de fleste her feirer er ikke det som har blitt nylig kaldt blodts, men at Jesus kom til verden for å om ca 33 år du og stå opp igjen for våre synder)

Her tror eg egentlig ledelsen av nettsiden har tre valg:

1) steng forumet

2) moderer forumet

3) la siden bære et sterkt preg av konspirasjonsteoretikere

Svar på innlegg

Seloten
#1. Postet 28.12.2024 av Seloten
Guds Ord er full av hva du ville kalt ekstremister og konspirasjonsteorier.

Måten de løste det du kaller et problem var å drepe slike mennesker.

Tenk over det.
MissMalin
#2. Postet 28.12.2024 av MissMalin
Jeg er enig med deg, Nerdinnen.

Det er ikke nødvendig med et diskusjonsforum på samme sted som en dating-side. Ledelsen av nettsiden kan lage en egen side for folk som ønsker å diskutere, eller eventuelt "konvertere" med, sine meninger. Det hører ikke hjemme her, og bør fjernes herifra.
Andor
#3. Postet 28.12.2024 av Andor
Trenger ikke og stenge forumet fordi det er konspirasjoner og annet støy. Det er bedre og rettlede og minne de om påstander som ikke holder vann når tiden er inne. Slik som vaksinen,vi som tok den skulle være døde nå i følge enkelte her.Og et tankekors er at ingen av de som har opplevd store ting med Gud kommer med anklager og konspirasjoner,det er derfor Gud bruker det som ingen ting er i menneskenes øyne.
Fjellvandreren
#4. Postet 28.12.2024 av Fjellvandreren
De hadde kommet langt med å stenge ute den tullingen som sprer dårlig stemning både i forumet og i "roperten". Når han anklager kristne som feirer jul for å dyrke Satan, har han ingen ting her å gjøre.
salvationforall
#5. Postet 28.12.2024 av salvationforall
Guds Ord er full av hva du ville kalt ekstremister og konspirasjonsteorier.

Måten de løste det du kaller et problem var å drepe slike mennesker.

Tenk over det.
Er dette en oppfrodring til å drepe de du mener er ekstremister og de du mener kommer med konsprasjonsteorier? Det kan unektelig se slik ut, når du i tillegg skriver: "Tenk over det." Jeg håper det er jeg som tar feil og at det ikke er slik du har ment det.
salvationforall
#6. Postet 28.12.2024 av salvationforall
Er det virkelig ingen som er klar over at det finnes en "Medlemsavtale" her på KD?

Og at en kan varsle innlegg som en mener bryter med den?

I tillegg kan en "Kontakt oss".

Alt dette finner du nederst på denne siden i svart felt med hvit skrift.
salvationforall
#7. Postet 28.12.2024 av salvationforall
Hei

Her har eg en liten tankevekker. Eg synes at forumene begynner å bli ekstremistiske og at den ikke reflekterer kristne i Norge -- og da mener eg den typen som med iver leser bibelen, går fast i minst en menighet og som gjerne vil følge Jesus og hans bud.

Denne plassen fylles opp av konspirasjonsteoretikere, en Jehovas vitne som vil konvertere folk og andre som faktisk gjør denne plassen utrivelig.

D/quote]

Det finnes i dag ca 45 000 ulike trossamfunn innen kristenheten, hvor hvert trossamfunn har sin egen forståelse av Bibelen og et bibelsyn ulikt alle andre. Alle trossamfunn hevder å ha fått sin bibelforståelse og biblesyn fra Den Hellige Ånd. At dette er feil, trenger en ikke være professor for å skjønne.

I ditt innlegg gir du selv til kjenne et bibelsyn, kanskje uten du er klar over det, som jeg ikke kan dele med deg. Er jeg da en ekstremist og konspirasjonsteoretiker i dine øyne?

Når det finnes 45 000 ulike trossamfunn med ulike bibelsyn, finner jeg det underlig at du BARE trekker frem Jehovas vitner som vil "konvertere folk og andre som faktisk gjør denne plassen utrivelig." Personlig har jeg aldri opplevd Jehovas Vitner slik i debatt, tvert imot, selv om jeg ikke deler deres bibelforståelse.

Å drive debatt blant kristne ser visst ut til å være umulig uten å fordømme hverandre. Men da er det ikke debatt. Enten er man "innafor", eller så er man "utafor".

Å ha muligheten til å debattere Bibelen rent saklig ved å ikke blande personlig bibelsyn med sak, burde etter mitt syn vært en selvfølge og noe kristne også burde være opptatt av. Men det ser ut for at det en er opplært til i sin egen menighet er den fullkomne sannhet. Dette er selvsagt tøys, og da vekker det selvsagt sterke følelser og sterk kognitiv dissonans når noen rokker ved de etablerte og sterk sementerte holdninger og "sannheter" en har fått i sin egen menighet. Det er trist at det er slik. Slik burde det ikke være.

Jeg synes innlegget ditt er svært lite gjennomtenkt fordi du selv, sannsynligvis uten å være klar over det, legger premissene for hva/hvem som er ekstremister og konspirasjonsteoretikere. Det skaper bare mer splid, slik det dessverre er i mange kristne fora. Veien til bruk av hersketeknikker og meningstyrrani kan da lett bli kort, dessverre. Det burde være en tankevekker.
Seloten
#8. Postet 28.12.2024 av Seloten
Nei det er ingen oppfordring til å ta livet av noen.
De drepte Jesus og mange av de Han sendte, fordi de talte religion mitt imot.

Vi ser det samme skje idag. Det å ikke la folk forkynne sannhet er et steg i den rettningen det onde vil.
Dere som vil sette mundband er ikke likere en de fra gammelt av.

Hvis der finnes et forum der man kan dele sitt syn som dette, er det friheten vi har. Ingen har tvingt noen til å lese eller ta del i det som blir skrevet.

Sannheten bryr seg ikke om dine følelser.
LS82
#9. Postet 21.01.2025 av LS82
Nerdinnen har et visst poeng her. Ytringsfrihet er viktig, men når innleggene er så preget av ren og skjær galskap fra universalisme,flerkoneri, flatjordvillfarelse og månelandingen var fake, Jesus var kamitt, oppgulp fra Vaktårnet, Ellen G.White disipler, og det ene med det andre av kokkelimonke-greier så lurer man på om det burde vært en viss grad av moderering her. Skrekk og gru hvis noen søkende ser mange av disse innleggene og tror at det er kristendom. Jeg vet f.eks. om flatjord-typer som skulle være med ut for å evangelisere og så fort de hadde kommet i prat med folk var det mer eller mindre rett inn på at jorda var flat og greier. Folk trodde jo nettopp de hadde sluppet ut fra Gaustad stakkars. Selvfølgelig vil man jo typisk bli sett på som gal i dagens samfunn om man følger Bibelen, men det er visse ting som det ikke er noen grunn(hverken Bibelsk eller sant vitenskapelig) til å tvile på.

Jeg syns personlig det er direkte flaut å være på en side der det deles så mye idiotiske innlegg som er så borti natta latterlige.

Selv om det finnes fornuftige folk her også. August Afternoon, Tangen og andre fortjener ros.
Seloten
#10. Postet 21.01.2025 av Seloten
Like barn leker best.

Du kan jo begynne å begrunne hva som er idiotisk med spørsmål og synspunkter fra vitenskap og Guds Ord.

Har du i det heletatt forstått hvorfor noen tror det de tror?

Å dømme en sak før du har satt deg i den er selve fjelltoppen på ignoranse.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16