Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Kenny
Opprettet 07.01.2025 av Kenny, mann, 41 år, Sør-Trøndelag.
En gang frelst, alltid frelst?
Etter at jeg våknet opp og ble en del av kristendommen, og trodde jeg var fri og frelst da, så dukket det opp mer enn hva jeg trodde...

Jeg klarer enda ikke å tro på hva min menighet sier, siden det går imot alt av hva jeg selv står for som gjorde meg kristen fra realiteten/verden.

"En gang frelst, alltid frelst. Hvorfor klarer jeg ikke å ta dette til meg, er dette grunnen at jeg vet verden, eller er det at jeg selv er sta, trenger re'ele kristne til å svare meg her, siden jeg ikke har muligheten til å akseptere dette, da kan de gjøre hva de vil ved å tro at de er beskyttet for alltid....

Jeg mener selv at etter at du har sådd dine frø, frelst deg i vannet og jobber for Kristus ord ut, så må du følge Jesus. Selv om du er frelst, så må du følge Jesus, for Han leder din vei til himmelen.

Blir vel akkurat det samme som jeg mener med Johannes 3:16, folk tror at det er nok å tro på ham, men ikke følge ham og hans ord (det er å tro på ham)

Er kanskje en mening med at mange vil falle av (t.o.m. meg), siden jeg fikk sjokk av hvor lite kristne visste av verden og fulgte selv mange av de som er med og ødelegger kristendommen. Har kjempet imot alle de utenfor kristendommen, men da jeg kom inn, så var det ikke den store forskjellen, hehe... Selv om Gud er sann, og Jesus vil hjelpe alle de som søker...

Svar på innlegg

AndersW
#1. Postet 08.01.2025 av AndersW
Hvis du etter at du omvender deg, igjen vender Gud ryggen, er du selvsagt ikke lenger frelst.

Akkurat som det er Gud som frelser oss. Så er det også Gud som skiller oss fra Jesus, dersom vi ikke bærer frukt.

Joh 15:1 "Jeg er det sanne vintre, og min Far er vinbonden. Hver grein på meg som ikke bærer frukt, tar han bort"
Roy2
#2. Postet 08.01.2025 av Roy2
Hei Kenny

Frelsen er bare av Guds nåde, og vanndåp har ingenting med frelse og gjøre. Det som gjør at dine synder blir renset/vasket bort i det samme øyeblikket du tror på det. Du må tro at det bare er Jesus blod alene som kan rense/vaske bort dine synder. Tror du det da vil dine synder ble renset/vasket bort i det samme øyebliket du tror det. En gang frelst alltid frelst ja det er Bibelsk. Jeg vil sende det 2 youtube linker som forklarer at en gang frelst alltid frelst er Bibelsk og 1 link som forklarer hva det kristne evangeliet virkelig er.

Once saved always saved: https://youtu.be/NxmNTqonIDY?si
So you think you can loose it?: https://youtu.be/83sGNiaU_XQ?si
Have you trusted the blood? https://youtu.be/qJT7RbMGGJw?si

Så her kan du se og høre på disse youtube linkene gjerne flere ganger slik at det går opp for deg at Gud er veldig nådig!
Davidos
#3. Postet 08.01.2025 av Davidos
Hei Kenny!

Menigheten du går i tar selvsagt feil, og Anders her kommer med en viktig påminnelse.

Satan har mange snarer for oss nyfrelste, hvor det tilsynelatende venter et trossamfunn på oss etter vi har tatt imot Jesus. Disse samfunnene lurer oss til å tro at den varmen og kjærligheten vi møter fra dem er en søt belønning vi får etter å ha levd i villfarelse i mange år, men den blir fort bitter i magen..

Jeg fryder meg over å lese ditt innlegg! Du er en sann disippel broder. Hold ut, for Gud's rike er nær den som er trofast og tolmodig.
AndersW
#4. Postet 08.01.2025 av AndersW
Hei Kenny

Frelsen er bare av Guds nåde, og vanndåp har ingenting med frelse og gjøre. Det som gjør at dine synder blir renset/vasket bort i det samme øyeblikket du tror på det. Du må tro at det bare er Jesus blod alene som kan rense/vaske bort dine synder. Tror du det da vil dine synder ble renset/vasket bort i det samme øyebliket du tror det.....
Det var vel ikke akkurat det Jesus sa, Roy2

Matt 26:27 "Og han tok et beger, takket, ga dem og sa: «Drikk alle av det! For dette er mitt blod, paktens blod, som blir utøst for mange så syndene blir tilgitt."

1 Kor 10:15 "
Jeg taler til dere som til forstandige mennesker. Bedøm selv det jeg sier! Velsignelsens beger som vi velsigner, gir det ikke del i Kristi blod?"

1 Joh 1:7 "
blodet fra Jesus, hans Sønn, renser oss for all synd
"
Davidos
#5. Postet 08.01.2025 av Davidos
Å "drikke" blodet er ment symbolsk vel å merke. Nattverd er en katolsk oppfinnelse, og er like unødig som vanndåp for å bli frelst. Omvendelse og dåpen skjer i hjertet. Vanndåp er en fin symbolsk handling, men ikke et krav. Nattverd er en unødig handling, og regelrett ofrer Jesus på ny hver gang man gjennomfører den. Dessuten skal man verken drikke blod eller spise menneskekjød.
Roy2
#6. Postet 08.01.2025 av Roy2
AndersW

Se og hør på disse youtube linkene.

Dispensations in the Bible: https://youtu.be/mVkQFOfRmbk?si
Jesus vs Paul: https://youtu.be/4VATqbEwc2E?si
AndersW
#7. Postet 08.01.2025 av AndersW
Å "drikke" blodet er ment symbolsk vel å merke. Nattverd er en katolsk oppfinnelse, og er like unødig som vanndåp for å bli frelst. Omvendelse og dåpen skjer i hjertet. Vanndåp er en fin symbolsk handling, men ikke et krav. Nattverd er en unødig handling, og regelrett ofrer Jesus på ny hver gang man gjennomfører den. Dessuten skal man verken drikke blod eller spise menneskekjød.
Nei, Jesus gav dem et fysisk beger de fysisk drak av. Noe de kristne den dag i dag gjør.

Det er også årsaken til at Apostlene sa at vi må avholde oss fra kjøtt og blod ofret til avgudene. Og årsaken til at Paulus sa:

1 Kor 10:20 "slike offer
blir ofret
til onde ånder og ikke til Gud. Og jeg vil ikke at dere skal ha fellesskap med de onde åndene. Dere kan ikke drikke både Herrens beger og onde ånders beger. Dere kan ikke delta både ved Herrens bord og ved onde ånders bord."

Altså drikk Kristi offerblod, men ikke forskjellige dyrs offerblod.
AndersW
#8. Postet 08.01.2025 av AndersW
AndersW

Se og hør på disse youtube linkene.

Dispensations in the Bible: https://youtu.be/mVkQFOfRmbk?si
Jesus vs Paul: https://youtu.be/4VATqbEwc2E?si
Å tro på Robert Breaker fremfor å tro på Jesus og de første kristne. Er helt meningsløst, Roy2
Roy2
#9. Postet 08.01.2025 av Roy2
Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg tror på Bibelen jeg. Da mener jeg selvfølgelig den engelske King James Bibelen!
Davidos
#10. Postet 08.01.2025 av Davidos
Nei, Jesus gav dem et fysisk beger de fysisk drak av. Noe de kristne den dag i dag gjør.

Det er også årsaken til at Apostlene sa at vi må avholde oss fra kjøtt og blod ofret til avgudene. Og årsaken til at Paulus sa:

1 Kor 10:20 "slike offer
blir ofret
til onde ånder og ikke til Gud. Og jeg vil ikke at dere skal ha fellesskap med de onde åndene. Dere kan ikke drikke både Herrens beger og onde ånders beger. Dere kan ikke delta både ved Herrens bord og ved onde ånders bord."

Altså drikk Kristi offerblod, men ikke forskjellige dyrs offerblod.
DA, ja. Nå er Jesus ikke lenger her i kjødet, og alt foregår i Ånden for oss som er igjen. INGEN BLOD ELLER KJØD Å SPISE ELLER DRIKKE ER NØDVENDIG LENGRE!
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16