Etter at jeg våknet opp og ble en del av kristendommen, og trodde jeg var fri og frelst da, så dukket det opp mer enn hva jeg trodde...
Jeg klarer enda ikke å tro på hva min menighet sier, siden det går imot alt av hva jeg selv står for som gjorde meg kristen fra realiteten/verden.
"En gang frelst, alltid frelst. Hvorfor klarer jeg ikke å ta dette til meg, er dette grunnen at jeg vet verden, eller er det at jeg selv er sta, trenger re'ele kristne til å svare meg her, siden jeg ikke har muligheten til å akseptere dette, da kan de gjøre hva de vil ved å tro at de er beskyttet for alltid....
Jeg mener selv at etter at du har sådd dine frø, frelst deg i vannet og jobber for Kristus ord ut, så må du følge Jesus. Selv om du er frelst, så må du følge Jesus, for Han leder din vei til himmelen.
Blir vel akkurat det samme som jeg mener med Johannes 3:16, folk tror at det er nok å tro på ham, men ikke følge ham og hans ord (det er å tro på ham)
Er kanskje en mening med at mange vil falle av (t.o.m. meg), siden jeg fikk sjokk av hvor lite kristne visste av verden og fulgte selv mange av de som er med og ødelegger kristendommen. Har kjempet imot alle de utenfor kristendommen, men da jeg kom inn, så var det ikke den store forskjellen, hehe... Selv om Gud er sann, og Jesus vil hjelpe alle de som søker...