Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Davidos
Opprettet i går kl 17:53 av Davidos, mann, 42 år, Østfold.
Syndene vi bekymrer oss over
Syndene vi bekymrer oss over som vi ikke kan kontrollere, og syndene vi bekymrer oss over som vi kan kontrollere tenker vi på hver dag mens vi vandrer med vår Far i Himmelen. De er hverdagslige, og hver dag er ny!
Belshazzar, sønn av Nebukadnessar, brukte gull og sølvbegrene i tempelet til Gud som vinkopper til seg selv, og ble dømt til tapet av sitt kongerikes helhet. Dette var en stor synd.
Derfor skrev Gud på veggen med sin delvis synlige hånd dette:

"MENE MENE TEKEL UFARSIL"

- som betyr:

MENE = Gud har talt ditt rike og fullført det (Daniel 5:26).
TEKEL = Du er blitt veid på vektskålen, og funnet å mangle (Daniel 5:27).
UFARSIL = Ditt rike er blitt delt, og gitt til mederne og perserne (Daniel 5:28).

Det er som regel ikke slike dommer vi bekymrer oss over, og dette var i gammeltestamentlig tid. Så kom Jesus Kristus og renset oss fra synden. Det varer evig, for: "Det er ingen vei til Faderen enn gjennom meg". Noe som betyr at vi skrives i livets bok og veies der. Hvorfor tror dere ellers de verste av oss driver med i så overmåte veldedighet?
Jeg dømmer dem ikke, for det er Faderens autoritet og Kristi kjærlighet som skal gjøre når profetien er oppfylt.

Imens vil jeg anbefale denne uten tilhørighet til noe trosretning, altså bare med Gud. La oss vandre med Ordet og ta en titt innover i oss selv her:

https://youtu.be/Pe8kcBhX-MQ?si=Eo5xpYgpcawnuwJf

Svar på innlegg

Ingen svar for øyeblikket.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16