Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Davidos
Opprettet 16.03.2025 av Davidos, mann, 42 år, Østfold.
Bursdagsmarkering er satanisk
Jeg blir ikke å ende opp i latterlig diskusjon med AndersW, og salvationforall. Derfor vil deres kommentarer ignoreres, eller latterliggjøres. Jeg anbefaler alle å gjøre det samme.

Dette er kun ment for å vekke DEG.

Her er mer info enn hva jeg har lov til å skrive i ord:

https://youtu.be/mbOPwhTTI1c?si=MVGHdOowCN65Me6W

Guds fred være med deg

Svar på innlegg

AndersW
#1. Postet 17.03.2025 av AndersW
Denne gamletestamentlige ideen om at hvis jeg ikke gjør ditt og datt, så kommer jeg i et rett forhold til Gud, er bare tull. Du må være i Kristus for å komme i et rett forhold til Gud, han står i et rett forhold til Gud og tilber Gud på rett måte. Alle disse bestrebelsene på å være ren og fri for synd er fånyttes, du er uren og syndig uansett hvor flink du mener du er. Den eneste veien å gå er Kristus. Det er først når du blir ett med ham, smelter sammen med ham, at du blir et nytt menneske.

Ef 4:24 "Kle dere i det nye mennesket"

Rom 13:14 "kle dere i Herren Jesus Kristus"

Joh 15:4 " Bli i meg, så blir jeg i dere. "
Simber
#2. Postet 17.03.2025 av Simber
Går det an å bruke bibelske referanser for å understøtte denne påstanden i stedet for å henvise til en video der det høres ut som at forteller er AI/KI?
Davidos
#3. Postet 17.03.2025 av Davidos
Jeg vet KI/AI suger, men om du ikke liker det kan du jo bare søke opp en annen video selv. For eksempel: "Origin of birthdays". Da vil du sikkert klare å finne noe etter din egen smak

Bibel referansene er i videoen forresten
Turco
#4. Postet 18.03.2025 av Turco
Jeg har ikke vokst opp med bursdagsfeiring, men fylte nettopp 30 år gammel. Fikk mange gratulasjoner - til og med fra folk jeg ikke har hørt fra på lenge. Syntes det var spennende. Kan ikke si jeg følte det på samvittigheten så stort, men det er heller ikke så viktig.
Davidos
#5. Postet 18.03.2025 av Davidos
James 1:5 “If any of you lack wisdom, let him ask of God, that giveth to all men liberally, and upbraideth not; and it shall be given him.”

Det står også skrevet en plass i bibelen at mange skal forgå ved mangel på kunnskap. Jeg fant ikke ut hvor..
Lars Viktor
#6. Postet 19.03.2025 av Lars Viktor
Hopper inn her, selv om jeg ikke kan bibelen så godt.

Jeg ser på bursdagsfeiring som en fin dag der man kan feire hverandre. De fleste liker det ganske godt, noen liker å stelle i stand svære greier, mens andre ordner helt enkelt opplegg. Og synes det er en veldig fin tradisjon. Jeg tror det er bra for personer å få litt ekstra oppmerksomhet vertfall 1 dag i året.

Skjønte ikke helt tittelen der du skriver at bursdagsfeiring er satanisk? Virker mer som en annen ideologi enn guds ord. Bare min tanke på saken :)
Davidos
#7. Postet 19.03.2025 av Davidos
Vel, det er ikke opp til oss hva Herren foretrekker. Så om du synes det er en fin tradisjon, er den alikevel ikke akseptert av Herren. Det er en hedensk tradisjon.

Jeremia 10:1-2

1Hør det ord Herren taler til eder, Israels hus: 2Så sier Herren: Lær ikke hedningenes vei og bli ikke forferdet for himmelens tegn! for hedningene er forferdet over dem
Firestarter
#8. Postet 19.03.2025 av Firestarter
Veldig ekstremt dette her da. En er ikke bundet av noe, men satt fri i Jesus. Nye testamentet viser nåde og ikke gjerninger. Les rommet og ha respekt for lokal kultur, men ikke gjør ugagn eller før andre til fall. Eksempelvis er det ok å drikke alkohol, men ikke i alle settinger eller med alle folk.
Davidos
#9. Postet 19.03.2025 av Davidos
Er vel heller du som er ekstrem som drikker alkohol, for ingenting er mer sjeledrepende enn den dritten der. Og rent bibelsk sett advares det mange plasser om å drikke sterk vin.
Du tror vel ikke den hellige Ånd liker å bosette noen som beruser seg? Kroppen er det nye tempel, og DU er ansvarlig for å holde det rent.

https://youtu.be/bWhJQlIDYe8?si=s0riR_8nalioE2XB

5min illustrasjon om farene ved alkoholkonsum.

Måtte Herren skinne sitt lys over deg og beskytte deg fra denne verdens snarer
Firestarter
#10. Postet 19.03.2025 av Firestarter
Hvorfor tror jeg ikke at DHÅ er i meg?

Vel, du får kose deg med ekstremismen din. Det finnes heldigvis nåde for alle :)
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen