Varm positiv og lys person sier: Vi kan ikke innta livet til fulle uten trygghet og kjærlighet. Heldigvis er dette en del av utrustningen vår i Jesus.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Kompetent
Opprettet 17.03.2025 av Kompetent, mann, 74 år, Oslo.
Donald Trump
I tur og orden har podkasteren Ole Asbjørn Næss, finansmannen Jan Petter Sissener, politikeren Christian Tybring-Gjedde og tidligere Norge IDAG-redaktør Bjarte Ystebø offentlig erkjent at de har endret syn på Donald Trump.
Finansmannen Jan Petter Sissener har snudd og innrømmer at han tok «jævlig feil» om Trump. Han kaller ham nå en «big bully». Andre finanstopper som tidligere støttet Trump, har mer delte meninger. Jon Harald Nordbrekken synes Trump er «crazy», men avventer før han trekker en endelig konklusjon. Einar Øgrey Brandsdal og Herbjørn Hansson ønsker ikke å kommentere.

Men jeg lurer på én ting: Har noen av spaltistene eller journalistene i Document etter hvert justert sitt syn på Trump? Jeg har fulgt litt med på Document i det siste, men har ennå ikke funnet noen spaltister eller journalister som har uttrykt seg kritisk om ham. Samtidig har jeg merket meg at enkelte i dette forumet har en imponerende kapasitet til å dele Document-lenker. Men jeg ser ikke skogen for bare trær.

Derfor et spørsmål til Document-vennene i dette forumet: Har noen av spaltistene eller journalistene i Document etter hvert nyansert sitt syn på Trump?

Svar på innlegg

LS82
#1. Postet 17.03.2025 av LS82
Nei, hvorfor skulle de det? Jeg ser ikke mye problemer med det Trump har gjort til nå. Han virker bedre enn i sin første periode, delvis fordi han ikke har så mange RINO`s i staben denne gangen, som Milley, Pence etc.

Men at du,"kompetent", reagerer på document er jo ikke det minste rart. Du har jo selv skrevet at du vingler mellom superglobalistpartiene Ap og Høyre. Det er jo klart at da er det jo ikke noe hyggelig å høre et budskap som står i kontradiksjon til det man ha satt sine ører til i så mange år via NRK m.m.
August afternoon
#2. Postet 17.03.2025 av August afternoon
Jeg tror noe som kan smerte dypt hos noen er at Trump snakker om en mulig fredsavtale og med den mulighet til å få
stoppet den høyst unødvendige krigen i Ukraina men fred er ikke nødvendigvis populært hos alle individer det ser og hører man.
leter man lenge nok i kommentarfeltet hos Document så kan man nok finne de som har noe å sette fingern på Trump og
andre "brysomme" personer som er "utenfor" det "gode" selskap.
ellers så får man jo bare se videre utvikling med Donald Trump i tiden som kommer.
salvationforall
#3. Postet 17.03.2025 av salvationforall
Nei, hvorfor skulle de det? Jeg ser ikke mye problemer med det Trump har gjort til nå. Han virker bedre enn i sin første periode, delvis fordi han ikke har så mange RINO`s i staben denne gangen, som Milley, Pence etc.

Men at du,"kompetent", reagerer på document er jo ikke det minste rart. Du har jo selv skrevet at du vingler mellom superglobalistpartiene Ap og Høyre. Det er jo klart at da er det jo ikke noe hyggelig å høre et budskap som står i kontradiksjon til det man ha satt sine ører til i så mange år via NRK m.m.
Du må bare ikke stikke under en stol at du selv har skrevet her på KD at Trump er gudebenådet. Og måten du omtaler de på KD som ikke er enig i både ditt bibelsyn og verdensanskuelse omtaler du på en horribel måte.

Sannheten er at kanskje Trump ved politisk press kan tvinge fram en fredsperiode ved at arabiske stater ser ut for å være enige i en gjenoppbyggingsperiode i Gaza. Det finnes amerikanske forkynnere som tror dette kan være tegn på innledningen av Jakobs trengselstid på 7 år i følge Daniels profeti. "Når det er fred og ingen fare" står det visst i Bibelen. Vil denne freden komme vil sannsynligvis jødene vende hjem til landet sitt, hvor bl.a. tempelet skal gjenoppbygges. Kan jo være en fredspakt som inngåes med Israel. Samtidig som Gaza blir gjenoppbygget. Så det kan være en ytre politisk situasjon som tvinges fram av Trump, men gudebenådet er han slett ikke. Det er spennende tider.
LS82
#4. Postet 17.03.2025 av LS82
Nå er det ikke ofte jeg ser noe poeng i å kommentere doggidogg/salvationforall ++ de mange andre brukernavn han har hatt, men her har du nok et tilfelle av demens eller hukommelsessvikt for jeg har iallefall ikke skrevet at han nødvendigvis er Gudebenådet(blander meg muligens med en annen). Men at han har meninger som i stor grad er i tråd med Bibelen er helt klart, være seg når det gjelder klimareligionen, woke, det perverst høye skattetrykket, åpne grenser politikken til Biden/Obama etc etc.

Kan være at du tenker på debatten rundt attentatsforsøket. Da er det mulig at jeg, som mange andre, kommenterte med rette at det så ut som et Guds mirakel. Normalt sett er det ikke noe vanskelig å treffe et mål fra den avstanden, selv for en lite erfaren skytter. Og han fikk skutt flere skudd. Det kan absolutt sees på som et mirakel at Trump overlevde i Butler, Pennsylvania.
salvationforall
#5. Postet 17.03.2025 av salvationforall
Bare ikke prøv deg! Det var du som skrev innlegget. Jeg har god hukommelse, ingen ting i veien med den. Sannsynligvis står den under "Anonym" nå, så mange ganger du går ut og inn av dette foraet.
Kompetent
#6. Postet 19.03.2025 av Kompetent

Svar til #1. Postet 17.03.2025 av LS82

Takk for raskt og klart svar. Da vet jeg at Document-skribentenes meninger om Trump forblir uendret i fortid, nåtid og framtid. Er det kanskje en del av Documents forretningsstrategi?

«Nei, hvorfor skulle de skifte mening?» spør du. Vel, det er vanlig at folk justerer oppfatninger når de får mer informasjon. Hva med å lese hva de profilerte skribentene på høyresiden skriver – de som faktisk har endret syn på Trump?

Jeg skrev en gang noe positivt om EU:

«Frie valg – Alle medlemsland er demokratier, og EU-parlamentet velges av folket.
Rettsstat og maktfordeling – EU har sterke institusjoner som forhindrer maktmisbruk.
Mulighet til å forlate unionen – Brexit viste at medlemsland kan velge å gå ut av EU.»

Dette fikk LS82 til å tenne på alle plugger. Nå kommer han springende og roper «superglobalist» så snart han ser ordet Kompetent, helt uavhengig av hva som er temaet i tråden.

LS82, du burde roe deg ned og eventuelt opprette en egen tråd for «superglobalisme».
Andor
#7. Postet 21.03.2025 av Andor
Det forundrer meg ikke om det blir en ny borgekrig i USA pga trump sin politikk,da han bygger ned byrokratiet alt for fort.Og den tollkrigen kan ende i et stort krakk i verdensøkonomien. Han forstår ikke grunnlegende økonomisk bærekraft for og gi vekst i verdensøkonomien. Det er vel derfor han har gått konk tideligere.Men det er spsielt en til som forundrer meg at ikke flere ser,det er at han er den presidenten som er farligst hittil,han har lagt grunnlaget for den tredje verdenskrig vil jeg si,kina jubler etter han har gått ut offentlig at han vil ta kontroll over Panama kanalen,og Grønnland. Dette er det samme som og gi grønt lys til kina,bare ta Taiwan.
Varm positiv og lys person sier: Vi kan ikke innta livet til fulle uten trygghet og kjærlighet. Heldigvis er dette en del av utrustningen vår i Jesus.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen