Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Davidos
Opprettet 21.03.2025 av Davidos, mann, 42 år, Østfold.
Ashtoreth = Easter = Ishtar = demonworship
Bibelen er spesifikk angående det vi i dag kaller for "påske". Vår frie vilje til å velge hvem vi tilber er gitt oss av Faderen vår i himmelen. Det er opp til deg :) La ingen føre over skam på deg for at du forankres i Gud's ord, men irettesett dem heller

1 Kings 11:33
“Because that they have forsaken me, and have worshipped Ashtoreth the goddess of the Zidonians, Chemosh the god of the Moabites, and Milcom the god of the children of Ammon, and have not walked in my ways, to do that which is right in mine eyes, and to keep my statutes and my judgments, as did David his father.”

Jeg har en laget video hvor jeg deler hva jeg har fått vite om vår hedenske påsketider. Snakker engelsk denne gangen. Se her:

https://youtu.be/Up0wk0QOuls?si=6Gt0ESqv0lZFtGA_

Svar på innlegg

AndersW
#1. Postet 22.03.2025 av AndersW
Hei igjen,

Jeg har en video hvor jeg deler hva jeg har fått vite om vår hedenske påsketider. Snakker engelsk denne gangen.

https://youtu.be/Up0wk0QOuls?si=6Gt0ESqv0lZFtGA_
Så du vil hverken minnes Jesu fødsel eller død, sammen med de kristne hver jul og påske?
Davidos
#2. Postet 22.03.2025 av Davidos
La den som har ører høre, og den som har øyne se.

Pesach er den sanne "påske". Jul er for hedningene, og vi skal ikke lære deres veier sier HERREN. Jeremia 10:1-4
AndersW
#3. Postet 22.03.2025 av AndersW
La den som har ører høre, og den som har øyne se.

Pesach er den sanne "påske". Jul er for hedningene, og vi skal ikke lære deres veier sier HERREN. Jeremia 10:1-4
GT folket trodde Gud bare elsket dem, ikke andre folk. Men Jesus sa og viste oss at Gud elsker alle folk, hele verden. Ikke rart du ikke vil minnes Jesus, som ikke deler din gamletestamentlige oppfatning av saker og ting.
Davidos
#4. Postet 22.03.2025 av Davidos
Lukter dritt her igjen.. Samme lukta som på det andre innlegget mitt. Noen som har en teori om hvor stanken kommer fra?
Davidos
#5. Postet 23.03.2025 av Davidos
Bibelen er spesifikk angående det vi i dag kaller for "påske".

Vår frie vilje til å velge hvem vi tilber er gitt oss av Faderen vår i himmelen. Det er opp til deg :)

La ingen føre over skam på deg for at du forankres i Gud's ord, men irettesett dem heller
AndersW
#6. Postet 23.03.2025 av AndersW
Bibelen er spesifikk angående det vi i dag kaller for "påske".

Vår frie vilje til å velge hvem vi tilber er gitt oss av Faderen vår i himmelen. Det er opp til deg :)

La ingen føre over skam på deg for at du forankres i Gud's ord, men irettesett dem heller
Å tilbe Gud slik GT-folket gjorde er feil. Jesus tilba Gud på rett måte. Det er derfor de kristne smelter sammen med ham, i hans eneste sanne tilbedelse av den eneste sanne Gud.
Davidos
#7. Postet 23.03.2025 av Davidos
Du kan jo bare smelte du
AndersW
#8. Postet 23.03.2025 av AndersW
Du kan jo bare smelte du
Bli ett med, smelte samme med, forene seg med er bare forskjellige variasjoner av det samme.

Joh 15:4 "Bli i meg, så blir jeg i dere."

1 Kor 6:17 "
den som holder seg til Herren, blir én ånd med ham
"

Det er først da alt blir riktig. Og ikke dette gamletestament tullet du holder på med.

Joh 5:39 "Dere gransker skriftene, for dere mener at dere har evig liv i dem – men det er de som vitner om meg! Likevel vil dere ikke komme til meg så dere kan ha liv."
Davidos
#9. Postet 23.03.2025 av Davidos
Jeg venter i spenning på at AndersW smelter..
compaq
#10. Postet 26.03.2025 av compaq
De første kristne feiret ikke påske. Påskefesten var en jødisk høytid som ble feiret til minne om utgangen av Egypt og det kreves ikke av de kristne at de skal feire de jødiske høytidene.

Kristenhetens påske blir på engelsk kalt Easter og på tysk ostern. Disse navnene skriver seg fra kjærlighetsgudinnen Astarte. Til påsken er det knytet mange fruktbarhetssymboler og mange av skikkene er av hedenske opprinnelse. Hva betyr navnet Easter? Det er ikke noe kristent navn. Den bærer sin kaldeiske opprinnelse på pannen. Easter er ikke noe annet enn Astarte, en av titlene til Beltis, himmeldronningen. De populære skikkene som fremdeles er knyttet til denne høytiden, understreker tydelig dens babylonske opprinnelse. Varme langfredagsboller og fargede påskeegg som brukes i vår tid, var også noe som hørte med i de kaldeiske religiøse seremonier.

Lørdag den 12.april hele verden Jehovas vitner minnehøytiden om Jesu Kristi død. Dette er den eneste begivenheten som Herren Jesus kristus påla sine disipler å feire minnet om en gang i året.

Minnehøytiden henleder spesielt oppmerksomheten på betydningen av Jesu kristi død i forbindelse med gjennomføringen av Jehovas hensikt. Den understreker betydningen av Jesu offerdød, særlig i forbindelse med den nye pakt og viser hvordan hans død berører hans medarvinger til det himmelske rike. ( Joh 14:2-3) ( Heb 9:15)

Minnehøytiden minner oss også om at Jesu død og den måten den fant sted på i samsvar med den hensikt Gud gav uttrykk for blant annet i 1.Mos 3:15 tjente til å opphøye og herliggjøre Jehovas navn. Ved å bevare sin ulastelighet overfor Jehova helt til sin død beviste Jesus at Adams synd ikke skyldtes noen svakhet ved den måten Jehova hadde skapt menneskene på og at det er mulig for et menneske å bevare en fullkommen gudhengivenhet selv under hardt press. Jesus opphøyet og herliggjorde derved Jehova Gud som skaper og som universets overherre. Jehovas hensikt gikk ut på at Jesu død skulle tilveiebringe det fullkomme, menneskelige offer som var nødvendig for å gjenløse Adams etterkommere. Jesu død skulle gjøre det mulig for milliarder av mennesker å få leve evig på en paradisisk jord hvis de ville vise tro. På denne måten skulle Jehovas opprinnelige hensikt bli gjennomført og slik skulle hans store kjærlighet til menneskeheten komme til uttrykk. ( Joh 3:16) ( 1.Mos 1:28)
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen