Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Andor
Opprettet 23.03.2025 av Andor, mann, 60 år, Akershus.
Fullkomne kjærligheten driver frykten ut.
Det slo ned som lyn i fra klar himmel at mange kristene sitter fast i frykt,se bare her på forumet der de fleste er anonyme. Da er min påstand at de har noe feil i sin tro,og jeg tror faktisk troen på konspirasjoner er den største lasten,der de er med anklageren og ikke mot.Jesus har vunnet en knusende seier over han som er i verden.Så vi har ingen ting og frykte. Les 2 Tess 2 om la deg ikke bedra av noe. Johannes 4.18.

Svar på innlegg

AndersW
#1. Postet 23.03.2025 av AndersW
Det slo ned som lyn i fra klar himmel at mange kristene sitter fast i frykt,se bare her på forumet der de fleste er anonyme. Da er min påstand at de har noe feil i sin tro,og jeg tror faktisk troen på konspirasjoner er den største lasten,der de er med anklageren og ikke mot.Jesus har vunnet en knusende seier over han som er i verden.Så vi har ingen ting og frykte. Les 2 Tess 2 om la deg ikke bedra av noe. Johannes 4.18.
Det er 1 Joh 4:18

1 Joh 4:16-19 "Og vi har lært å kjenne den kjærlighet Gud har til oss, og vi har trodd på den. Gud er kjærlighet, og den som blir i kjærligheten, blir i Gud og Gud i ham. I dette er kjærligheten blitt fullendt hos oss: at vi har frimodighet på dommens dag. For som Kristus er, slik er vi i denne verden. I kjærligheten finnes det ikke frykt: Den fullkomne kjærligheten driver frykten ut. For frykten bærer straffen i seg, og den som frykter, er ikke blitt fullendt i kjærligheten. Vi elsker fordi han elsket oss først."

De som skriver dette har tydligvis som oss, opplevd Guds kjærlighet og lever som oss i Guds kjærlighet.

Jud 1:21 "
Bli værende i Guds kjærlighet
"

Joh 15:9 "
Som Far har elsket meg, har jeg elsket dere. Bli i min kjærlighet!
"

2 Tess 3:5 "
Må Herren lede deres hjerte fram til Guds kjærlighet
"

For det er jo nettopp det som er å være i himmelriket. Å kjenne Guds kjærlighet, som strømmer ut av Kristus.

Rom 8:35 "Hvem kan skille oss fra Kristi kjærlighet? Nød, angst, forfølgelse, sult, nakenhet, fare eller sverd?"
LS82
#2. Postet 23.03.2025 av LS82
Egentlig er det som vanlig ikke mye vits i å kommentere Andor da påstandene hans stort sett fremstår helt i det blå, men han burde nok gjøres oppmerksom på at de anonyme innleggene tilhører folk som har vært medlemmer, men ikke er det lenger/eventuelt kommet tilbake siden. Det er ulike årsaker til at man vil ta en pause herfra og eventuelt komme tilbake siden.

Og når det gjelder frykt er det jo Andor som er helt på jordet. Han har vist at han har stor frykt for det puslete influensaviruset covid19, Russland,Trump og mye annet som det ikke er noe grunnlag for å nære noe frykt til. Men han har også vist en tro på myndighetene og løgnmediene som er direkte skremmende(det er han ikke alene om i den såkalte "kristenheten" i Norge i dag). Har har også noen forkvakla og absurde ideer om at vi skal underordne oss myndighetene i landet uansett hva de holder på med, men den debatten er tatt grundig før. Det er mildt sagt ubibelsk. Husk f.eks. at Paulus skrev flere av brevene sine fra fengsel hvor han hadde blitt plassert NETTOPP fordi han ikke ville underordne seg myndighetene. Men som sagt, den debatten er tatt grundig her før, særlig i forbindelse med covidhysteriet for et par-tre år siden.
compaq
#3. Postet 23.03.2025 av compaq
Kristenheten er i like høy grad som sitt forbilde fylt med avguder, med religiøse bilder og nasjonalistiske statuer og symboler som er gjenstand for avguderisk hyllest- Kristenheten er i like høy grad som Jerusalem fylt med uskyldig blod fra ende til ende. ( 2.Kong 21:16)

Helt fra begynnelsen har kristenheten vært besudlet på grunn av blodsutgytelse. Etter at den romerske keiser Konstantin den store hadde godtatt sin tids kristendom og gjort den til statsreligion, ja etter at han hadde ført forsetet ved kirkemøtet i Nikea, lot han sin eldste sønn og deretter sin egen hustru,Fausta,drepe. På den måten ble selve grunnvollen til kristenheten besudlet med blod.

I de århundrer som har fulgt etter den tiden, har kristenhetens kjortelfliker dryppet av blod. Hvis dette blod kunne rope, ville det vitne mot de ti korstog som forgjeves ble ført mot de vantro muhammedanere i Midt Østen mot inkvisisjonens forbrytelser, mot religioskrigene mellom katolikker og protestanter, hundreårskrigen, trettiårskrigen og til sist, kristenhetens to verdenskriger nå i det 20.årshundre, kriger hvor det ble utgytt mer blod enn det noen gang er blitt utgytt helt siden fortidens Babylon ble grunnlagt av Nimrod som var en mektig jeger i opposisjon til Jehova for over 4200 år siden.

Er ikke kristenhetens misgjerning blitt langt større enn den misgjerning det gamle Jerusalem og Juda gjorde seg skyldig i? Jo, Det er noe kjensgjerningene klart og tydelig viser. Og hvis Jehova krevde fortidens Jerusalem til regnskap, skulle han så ikke gjøre det samme med Kristenheten?
Davidos
#4. Postet 23.03.2025 av Davidos
Endelig noen fornuftige kommentarer å lese. Takk LS82 og Compaq
AndersW
#5. Postet 23.03.2025 av AndersW
Kristenheten er i like høy grad som sitt forbilde fylt med avguder, med religiøse bilder og nasjonalistiske statuer og symboler som er gjenstand for avguderisk hyllest- Kristenheten er i like høy grad som Jerusalem fylt med uskyldig blod fra ende til ende. ( 2.Kong 21:16)

Helt fra begynnelsen har kristenheten vært besudlet på grunn av blodsutgytelse. Etter at den romerske keiser Konstantin den store hadde godtatt sin tids kristendom og gjort den til statsreligion, ja etter at han hadde ført forsetet ved kirkemøtet i Nikea, lot han sin eldste sønn og deretter sin egen hustru,Fausta,drepe. På den måten ble selve grunnvollen til kristenheten besudlet med blod.

I de århundrer som har fulgt etter den tiden, har kristenhetens kjortelfliker dryppet av blod. Hvis dette blod kunne rope, ville det vitne mot de ti korstog som forgjeves ble ført mot de vantro muhammedanere i Midt Østen mot inkvisisjonens forbrytelser, mot religioskrigene mellom katolikker og protestanter, hundreårskrigen, trettiårskrigen og til sist, kristenhetens to verdenskriger nå i det 20.årshundre, kriger hvor det ble utgytt mer blod enn det noen gang er blitt utgytt helt siden fortidens Babylon ble grunnlagt av Nimrod som var en mektig jeger i opposisjon til Jehova for over 4200 år siden.

Er ikke kristenhetens misgjerning blitt langt større enn den misgjerning det gamle Jerusalem og Juda gjorde seg skyldig i? Jo, Det er noe kjensgjerningene klart og tydelig viser. Og hvis Jehova krevde fortidens Jerusalem til regnskap, skulle han så ikke gjøre det samme med Kristenheten?
Hva alle de forskjellige land og riker hundrevis av millioner kristen bor i, gjør. Er ikke de kristnes ansvar, compaq De kristne har sitt eget rike. Ansvaret ligger hos de forskjellige land og rikers myndighter.

Det et en eller annen pave, biskop eller prest er med på noe av det gale myndightene gjør. Betyr heller ikke at det er noe galt med alle paver, biskoper og prester. Like lite som det var noe galt med alle displene pga. av det Judas gjorde. At det også ville være ugress i himmelriket er noe Jesus fortalte oss i sin lignelse om himmelriket og ugresset. (Matt 13: 24-30) Så det er ikke noe merkelig med det. Judas var bare den første av en rekke djevler i det kristne samfunn, Jesus skapte.

Joh 6:70 "Da sa Jesus til dem: «Har jeg ikke utvalgt dere tolv? Og en av dere er en djevel!» Han sa dette om Judas, sønn av Simon Iskariot. For han skulle forråde Jesus, og han var en av de tolv."
Davidos
#6. Postet 24.03.2025 av Davidos
Å være en disippel av Jesus er å være det vi kaller for kristen. Det innebærer at vi skal elske våre Fiender, slik som Jesus gjorde når han helbredet øret som Peter kappet av. Da kan man ikke lenger gå til krig i Gud's navn og fortsatt kalle seg kristen, eller?
LS82
#7. Postet 24.03.2025 av LS82
Du vet ikke hva du snakker om compaq, korstogene var bare et svar på 450 år med nonstop jihad der muslimene hadde tatt over 3/4 (75%) av hele kristne verden og metodene de brukte var alltid de samme som metodene IS,Hamas, Al-Qaida, Boko Haram har hatt(bare i mye større skala). Og selv om det er ting å kritisere Konstantin for så råder jeg deg til å lese deg opp på FØRSTEHÅNDSKILDENE, altså Eusebius kirkehistorie,Eusebius "life of Constantine", såvel som Rufinus' og Theodorets kirkehistorier som fortsetter til år 450 e.Kr.. Du kan også lese "How the persecutors died" av Lantacius(som også var midt opp i det hele). I lære var Konstantin langt mer konservativ enn de fleste såkalte kristne i dag, selv om det ikke skal så mye til.

Men som mange her har påpekt tidligere: Du er et "jehovas" vitne og det er langt utenfor kristen kategorien. Jeg foreslår at du holder deg på en side for Vakttårnet eller lignede. Vakttårnets lære er veldig veldig langt unna bibelsk kristendom og faktisk nærmere islam på mange måter.
AndersW
#8. Postet 24.03.2025 av AndersW
Å være en disippel av Jesus er å være det vi kaller for kristen. Det innebærer at vi skal elske våre Fiender, slik som Jesus gjorde når han helbredet øret som Peter kappet av. Da kan man ikke lenger gå til krig i Gud's navn og fortsatt kalle seg kristen, eller?
Nei, ikke slik, men slik:

Luk 14:27 "Den som ikke bærer sitt kors og følger etter meg, kan ikke være min disippel."

Gal 2:19 "Jeg er korsfestet med Kristus"

Det er på korset han og vi med ham lider for alle. Men det betyr ikke at hverken Jesus eller vi i vårt daglige liv finner oss i hva som helst fra hvem som helst. Hvis det var det du trodde.
Davidos
#9. Postet 24.03.2025 av Davidos
Det var ikke det jeg trodde, men fint at du spør fremfor å påstå :)

Du har vel merket tidligere at jeg " ikke finner meg i" :D
salvationforall
#10. Postet 24.03.2025 av salvationforall
Storparten av kristenheten bygger på frykt og det falske augustinske narrativet om en terrosrist av en gud som vil la storparten av menneskeheten i evighet lide i ild og smerte i helvete, en langt større pine enn noe menneske noen gang vil kunne stå for. En sint gud skaper sinte mennesker.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen