Hei David. Takk for svar.
Vil kort svare på noen punkt i brevet eller posten din.
Jeg skriver av gammel vane at jeg er Buddhist, men dette er i virkeligheten en dårlig vane av en forenkelse.
Jeg er i virkeligheten en tilhenger av Neo-Advaita. Men de er bygd på mye av det samme. Mooji, guruen i Neo-Advaita tror på og var mye inspirert også før han ble 'opplyst', av både Jesus og Buddha.
Jeg forstår at du er skeptisk og har et annet syn på disse religionene enn jeg har.
Kommer tilbake til dette snart.
Skal se på videoen din etter dette.
Og takk for tilbakemelding ang. min kristne venn/bekjente. Jeg deler ditt syn på å kun så frø veldig mye :-)
Skal lese mer om homofili fra bibelen også. Jeg er ingen lesehest, så om du har utdrag fra ting du mener jeg bør lese om setter jeg pris på det.
Ang. fallne engler. Vel, fra ditt syn er vel kanskje alt som ikke samsvarer med din Guds kraft falne engler. Men dette er kun fra ett syn. Hvorfor skal jeg akseptere ditt syn på Gud ovenfor alle andre religioners syn? Og hvordan konseptualiserer du Gud?
Mitt syn er at Gud er en form for kjærlighet og skaperkraft og at dette ble plantet i oss.
Som det sies så er vi skapt i Hans bilde.
Men det er ikke selvet eller egoet som reflekterer dette, men vår bevissthet, som vi kun kan forstå ved å legge egoet våres vekk. Dette er da mitt syn på den saken.
Jeg vet ikke hva jeg synes om falne engler. Jeg tror det finnes mye rart mellom himmel og jord, men ikke at alle religioner bortsett fra min egen er den eneste sannhet og alt annet er fra mørkets krefter.
Ellers takker jeg deg for innlegget ditt, og skal se på videoen din nå og kommenterer kanskje igjen senere. Dette blir interessant :-)
PS: Hva tenker du om karakteren Peter Rollins? Han er en av lederene bak "ny kristendom". https://m.youtube.com/watch?v=6T8FVaI9Bc0
Forstår om du er svært skeptisk til denne videoen, spesielt tittelen. Men interessert i din tolkning.
Hilsen Mads.