Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Davidos
Opprettet 28.03.2025 av Davidos, mann, 42 år, Østfold.
Er du i tvil om Gud finnes?
SE DENNE:

https://youtu.be/PIpvIVLQ2Dk?si=R3QugmVWvBRe5e9e

Svar på innlegg

AndersW
#1. Postet 28.03.2025 av AndersW
SE DENNE:

https://youtu.be/PIpvIVLQ2Dk?si=R3QugmVWvBRe5e9e
Videoen handler ikke om Gud, men om Ron Wyatts GT oppdagelser.

Hvem og hvor Gud er har Jesus og de første kristne vist og fortalt oss.
Davidos
#2. Postet 28.03.2025 av Davidos
Videoen handler ikke om Gud, men om Ron Wyatts GT oppdagelser.

Hvem og hvor Gud er har Jesus og de første kristne vist og fortalt oss.
Og du sitter så høyt oppe på¨pidestallen din at du ikke enser de som ikke kjenner til Kristus "under" deg. Stolthet står for fall, og det er vel det Gud hater aller mest. Stolte Anders, famler i sitt efget mørke..

Herrens veier er uransakelige vet du, og hvem er du til å diktere hvilken vei som er den rette for det dunkle sinn?

Jeg vil anbefale alle som ønsker å finne ut om de skal tro på Gud eller ikke å se videoen i innlegget mitt. Det er en virkelig fantastisk dokumentar som bekrefter at bibelen er sannferdig.
AndersW
#3. Postet 28.03.2025 av AndersW
Og du sitter så høyt oppe på¨pidestallen din at du ikke enser de som ikke kjenner til Kristus "under" deg. Stolthet står for fall, og det er vel det Gud hater aller mest. Stolte Anders, famler i sitt efget mørke..

Herrens veier er uransakelige vet du, og hvem er du til å diktere hvilken vei som er den rette for det dunkle sinn?

Jeg vil anbefale alle som ønsker å finne ut om de skal tro på Gud eller ikke å se videoen i innlegget mitt. Det er en virkelig fantastisk dokumentar som bekrefter at bibelen er sannferdig.
Joh 5:39 "Dere gransker skriftene, for dere mener at dere har evig liv i dem – men det er de som vitner om meg! Likevel vil dere ikke komme til meg så dere kan ha liv."

Heb 10:1 "Loven inneholder bare en skygge av alt det gode som skulle komme, ikke det sanne bildet av tingene."

Jesus er det sanne bildet. Jesus er den sanne arken, Jesus er denne sanne Moses, Jesus er det sanne templet, Jesus er det sanne offerlammet, Jesus er det sanne Israel, Jesus er sanne Guds ord osv. osv.

GT og den gamle pakten endte med Jesus som oppfylte hele loven og profetene. Det er helt menigsløst å fokuserer på GT.
Davidos
#4. Postet 28.03.2025 av Davidos
Du får lage deg et innlegg hvor du tar opp din problemstilling, for dette innlegget er ikke hva du forsøker å skape det til.
compaq
#5. Postet 29.03.2025 av compaq
andrew

Du skriver at Jesus er sanne Guds ord???????

Jesus sa: Jeg (gjør ikke) noe av meg selv men taler slik Faderen har lært meg. ( Joh 8:28) Jeg er kommet i min Fars navn. ( Joh 5:43) Han sa også: Den som taler ut fra seg selv, søker sin egen ære. ( Joh 7:18)

Er Jesus kristus den samme som Gud? Joh 17:3: ( Jesus sa i bønn til sin Far) : Dette er det evige liv at de kjenner deg, den eneste sanne Gud og ham du har utsendt, Jesus Kristus.
compaq
#6. Postet 29.03.2025 av compaq
De kristne har del i en sabbatshelg, en hvile hver dag.
AndersW
#7. Postet 29.03.2025 av AndersW
andrew

Du skriver at Jesus er sanne Guds ord???????

Jesus sa: Jeg (gjør ikke) noe av meg selv men taler slik Faderen har lært meg. ( Joh 8:28) Jeg er kommet i min Fars navn. ( Joh 5:43) Han sa også: Den som taler ut fra seg selv, søker sin egen ære. ( Joh 7:18)

Er Jesus kristus den samme som Gud? Joh 17:3: ( Jesus sa i bønn til sin Far) : Dette er det evige liv at de kjenner deg, den eneste sanne Gud og ham du har utsendt, Jesus Kristus.
Ja compaq, Jesus er Guds sanne ord.

Joh 1:14 "Ordet ble kjøtt og tok bolig iblant oss"

Joh 14:10 "Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet."

Jesus er:

Heb 1:3 "utstrålingen av Guds herlighet og bildet av hans vesen"

Kol 1:15 "Han er den usynlige Guds bilde"

Joh 14:8 "
Da sier Filip: «Herre, vis oss Far, det er nok for oss.» Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far."

Sannheten om Gud kom gjennom Jesus Kristus. GT bildet var feil. Den som kjenner Jesus, kjenner Gud.
Davidos
#8. Postet 29.03.2025 av Davidos

Sannheten om Gud kom gjennom Jesus Kristus. GT bildet var feil. Den som kjenner Jesus, kjenner Gud.
Virkelig på trynet å si at bildet av Gud i GT er feil, da Jesus stadig henviser til GT selv. Begge bøkene utfyller hverandre i så stor grad at bare en som er blindet av hat til loven ville sagt noe slikt.
AndersW
#9. Postet 29.03.2025 av AndersW
Virkelig på trynet å si at bildet av Gud i GT er feil, da Jesus stadig henviser til GT selv. Begge bøkene utfyller hverandre i så stor grad at bare en som er blindet av hat til loven ville sagt noe slikt.
Skriftens folk (de skriftlærde) så ikke sin Gud i Jesus, de sa Jesus hadde en uren ånd i seg.

Ellers er det ikke snakk om to bøker. Bibelen er en samling av 66 bøker og brev fra en rekke jødiske og kristne forfattere fra to forskjellige trossamfunn som ikke trodde det samme. Det var også derfor det kristne trossamfunnet gikk ut av det jødiske trossamfunnet.

Titus 1:14 "Derfor skal du vise dem strengt til rette, så de kan bli sunne i troen. De må ikke holde seg til jødiske myter og bud"

Ef 2:15 "Ved sin kropp har han opphevet loven med dens bud og forskrifter."

Heb 10:1 "Loven inneholder bare en skygge av alt det gode som skulle komme, ikke det sanne bildet av tingene."
Davidos
#10. Postet 29.03.2025 av Davidos
Semantikk får deg ikke ut av den knipa her Anders..
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen