Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Davidos
Opprettet 29.03.2025 av Davidos, mann, 42 år, Østfold.
Hva definerer dyrets merke?
For å forstå hva dyrets merke er, så må vi forstå hva Gud's segl/merke er først. For alt som Gud gjør vil satan etterligne, og han gjør det med inversjoner av det som er rett i Gud's øyne.

Når det kommer til forståelsen av hvem Gud Er, og hva som signifinerer Hans autoritet, så er det mange som kan lede oss til den. Og selv om vi ikke deler deres trosretning eller anerkjenner deres religion som genuin, så betyr ikke det at vi skal forkaste alt de sier. For hvem ville vel kunne kommet til himmelriket uten ved hjelpen fra hverandre? Og hvem er vi til å dømme dem som er i villfarelse? Nei, jeg sier dere, selv demonene tror på Gud og frykter Ham! Og selv en demon kan lede et menneske til Kristus ved å utsette mennesket for så mye lidelse at de til slutt ikke ser en annen utvei enn å overgi seg.

Så hvem er vel du til å dømme disse? Beskjeden de formidler er ikke skadelig, heller tvert imot. Men det betyr ikke at vi er tvunge til å adoptere deres forståelse av alt det andre de tror på, gjør det vel? For selv en pedofil prest kan lede en mann til Gud, på lik linje som en demon kan lede deg til Gud gjennom lideløsen det medfører å være uten vår Far i himmelen.

La denne inspirere deg, og forkast det som du ikke aksepterer:

https://youtu.be/HteNIypoxN8?si=WpBWgtpmAvh6rl_t

Det er ikke AI-generert. Jeg anerkjenner ikke EGW som en profet eller inspirasjoin. Jeg anerkjenner ikke SDA som en nødvendighet for å være med Gud. Jeg er enig i forståelsen disse menneskene har for Gud's merke/segl, og hvordan det definerer dyrets merke, INTET ANNET.
Dette innlegger er ei heller ment for diskusjon rundt tingene jeg har nevnt ovenfor, og alle kommentarer som viser til diskusjon rundt dette ignorerers av undertegnede. Genuine spørsmål og interesse for temaet besvares helhjertlig. Send gjerne post om du vil være anonym.

Gud's fred og velsignelse, og riktig god sabbatsdag.

Svar på innlegg

AndersW
#1. Postet 29.03.2025 av AndersW
For å forstå hva dyrets merke er, så må vi forstå hva Gud's segl/merke er først....

https://youtu.be/HteNIypoxN8?si=WpBWgtpmAvh6rl_t
For det første, egoistiske gamle gubber som sier det er de siste dager, fordi de selv bare har noen dager igjen å leve, skal du ikke høre på. De er alle falske profeter.

Guds merke i Åpenbarigsboken er Guds navn.

Dyrets merke i Åpenbaringsboken er Dyrets navn.

Åp 14:1 "Og jeg så, og se! – Lammet sto på Sions fjell, og sammen med ham de 144 000 som hadde Lammets navn og navnet til Lammets Far skrevet på pannen. "

Åp 13:17 "Det tvinger alle – små og store, rike og fattige, frie og slaver – til å ha et merke på sin høyre hånd eller på pannen. Og ingen kan kjøpe eller selge noe uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet."

Merket hadde altså ingenting med lørdag og søndag å gjøre. Men med hvem som var din Herre og Gud, Dyret eller Faderen og Sønnen?

Det blir heller ikke noen reprise av alt det som skjedde i det først århunder, nå neste to tusen år senere.
Davidos
#2. Postet 29.03.2025 av Davidos
Det må jammen være ensomt der oppe på pidestallen din AndersW. Jeg ønsker deg alikevel en velsignet sabbatsdag i dag:) For hvem er vel jeg til å fordømme deg for din forståelse? Jeg vil jo ikke opptre som en stråmann ved å tildele deg meninger og oppfatninger du ikke har, så her er det jo helt og holdent opp til hver enkelt, på tross av at du kjemper så iherdig for å forstyrre andres mulighet til å gjøre opp sin egen mening.

Jeg takker min Far daglig for at Han åpnet mine øyne, og mine ører. Og jeg er evig takknemlig for at min Far har gitt meg muligheten til å dele dette med andre. Hvilken glede jeg føler over å dele sannheten! Ingen kan ta ifra meg den gleden:) For den er EVIG.
AndersW
#3. Postet 29.03.2025 av AndersW
Det må jammen være ensomt der oppe på pidestallen din AndersW. Jeg ønsker deg alikevel en velsignet sabbatsdag i dag:) For hvem er vel jeg til å fordømme deg for din forståelse? Jeg vil jo ikke opptre som en stråmann ved å tildele deg meninger og oppfatninger du ikke har, så her er det jo helt og holdent opp til hver enkelt, på tross av at du kjemper så iherdig for å forstyrre andres mulighet til å gjøre opp sin egen mening.

Jeg takker min Far daglig for at Han åpnet mine øyne, og mine ører. Og jeg er evig takknemlig for at min Far har gitt meg muligheten til å dele dette med andre. Hvilken glede jeg føler over å dele sannheten! Ingen kan ta ifra meg den gleden:) For den er EVIG.
Ufattelig at du enda ikke har skjønt hva en stråmann er i en diskusjon? Det står jo rett ut her:

kilde: https://ndla.no/r/kommunikasjon-og-kultur-1/a-diskutere-med-stramenn/aac6d7caab

Og dette tullet du deler er ikke sannheten. Jesus er sannheten. Det er de som deler Jesus som deler sannheten. Ikke dette tullet du finner i alle disse menigsløse videoen du poster, laget av falske profeter.
Davidos
#4. Postet 29.03.2025 av Davidos
Jeg synes min forståelse av hva du er, er ganske spot on. Og jeg er vel fri til å ha min egen mening uten å måtte forklare meg eller gå inn i bortkastede diskusjoner med deg hver eneste gang jeg lager et innlegg? Du opptrer stadig som en stråmann AndersW, men klarer ikke å se det selv? Det er bekymringsfullt, og jeg skal be for din frigivelse fra demonene du bærer på. Jeg anbefaler deg å vannfaste, med litt salt om morgenen, og bønn i 3 døgn for å drive ut demonen av blindhet og bedrag. Gjør dette, og jeg skal gjøre det samtidig med deg i bønn for deg. Du kan kontakte meg i innboks for nærmere avtale.

Ønsker deg en fortsatt velsignet sabbatsdag:)

PS: Jeg ser du har blokkert meg, så da blir det vanskelig for deg å kontakte meg privat..
AndersW
#5. Postet 29.03.2025 av AndersW
Jeg synes min forståelse av hva du er, er ganske spot on. Og jeg er vel fri til å ha min egen mening uten å måtte forklare meg eller gå inn i bortkastede diskusjoner med deg hver eneste gang jeg lager et innlegg? Du opptrer stadig som en stråmann AndersW, men klarer ikke å se det selv? Det er bekymringsfullt, og jeg skal be for din frigivelse fra demonene du bærer på. Jeg anbefaler deg å vannfaste, med litt salt om morgenen, og bønn i 3 døgn for å drive ut demonen av blindhet og bedrag. Gjør dette, og jeg skal gjøre det samtidig med deg i bønn for deg. Du kan kontakte meg i innboks for nærmere avtale.

Ønsker deg en fortsatt velsignet sabbatsdag:)

PS: Jeg ser du har blokkert meg, så da blir det vanskelig for deg å kontakte meg privat..
Så det er ikke snakk om at du greier å forstå hva en stråmann er i en diskusjon? Ser at du nå er i ferd med å spotte Den hellige ånd også. Men jeg får anta at du heller ikke forstår hva det er?

Jeg prøver å forklare deg hva en stråmann er en gang til. Når noen i en diskusjon ikke kommer noen vei med den de diskuterer med. Konstruere de en stråmann som er mye lettere å diskutere med. For da bestemer de selv hva stråmannen skal si og mene. La oss si jeg ikke kommer noen vei med deg i en diskusjon. Og velger da å lage en egen Davidos (en stråmann) som sier jorda er flat. Noe jeg så lett kan motbevise.

Kanskje noe av grunnen til at du ikke forstår hva det vil si å være i Kristus. Eller dette med at Jesus er stort sett alt i gamletestamentet. Kommer av at du ikke har den forestillingsevnen som kreves i slike fremstillinger av saker og ting?
Davidos
#6. Postet 29.03.2025 av Davidos
Kanskje finne deg noe bedre å gjøre enn å kaste bort tiden på hva du anser som idioter?

Du klarer ikke å komme under huden på meg uansett serru, og jeg bryr meg ikke om jeg tar feil angående stråmann:)

Hva med å lese innleggene du forsøker å beksverte før du kommenterer? Du virker å være drevet mer av hat enn noe annet...

Dette blir mitt siste ord til deg i denne tråden Anders,

fortsatt riktig velsignet sabbatsdag denne dag!
AndersW
#7. Postet 29.03.2025 av AndersW
Kanskje finne deg noe bedre å gjøre enn å kaste bort tiden på hva du anser som idioter?

Du klarer ikke å komme under huden på meg uansett serru, og jeg bryr meg ikke om jeg tar feil angående stråmann:)

Hva med å lese innleggene du forsøker å beksverte før du kommenterer? Du virker å være drevet mer av hat enn noe annet...

Dette blir mitt siste ord til deg i denne tråden Anders,

fortsatt riktig velsignet sabbatsdag denne dag!
Ok, det der var faktisk en begynnelse. Men det hadde vært enda bedre om du forstod at du tar feil angående Kristus. Akkurat som du ikke forstod hva en stråmann var, forstår du faktisk heller ikke hva Kristus er. Antagelig har du akkurat som med stråmannen, en bakvendt oppfatning av hva Kristus er. Interessant at du også opplever det jeg sier som hat, for det blir igjen bakvendt. Kanskje du er i bakvendtland?
Davidos
#8. Postet 29.03.2025 av Davidos
Og der "vant" AndersW "diskusjonen" han har instigert, ved å håne, latterliggjøre, og dominere for enhver pris:)

Klassisk stråmannargumentasjon. Og gaslighting av alle ting..
AndersW
#9. Postet 29.03.2025 av AndersW
Og der "vant" AndersW "diskusjonen" han har instigert, ved å håne, latterliggjøre, og dominere for enhver pris:)

Klassisk stråmannargumentasjon. Og gaslighting av alle ting..
Når du starter en tråd som inneholder en rekke feil. Må du tåle å bli mottsagt, Davidos Jesus motsa det de skriftlærde sa. Betyr det at han hatet dem eller ikke elsket dem? Langt ifra, han ga sitt liv for dem.

Matt 5:43 "Dere har hørt det er sagt: ‘Du skal elske din neste og hate din fiende.’ Men jeg sier dere: Elsk deres fiender, og be for dem som forfølger dere. Slik kan dere være barn av deres Far i himmelen. For han lar sin sol gå opp over onde og gode og lar det regne over rettferdige og urettferdige. Om dere elsker dem som elsker dere, er det noe å lønne dere for? Gjør ikke tollerne det samme? Og om dere hilser vennlig på deres egne, er det noe storartet? Gjør ikke folkeslagene det samme? Vær da fullkomne, slik deres himmelske Far er fullkommen."
Davidos
#10. Postet 29.03.2025 av Davidos
En narsississt som sammeligner seg selv med Jesus, ingen overasskelse.

Men det hvite kledet han forsøker å tildele seg selv er forpestet med fluer og mugg fra hans vantro og misgjerninger.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen