Hvis du har undersøkt skriften så veldig så føl deg fri til å sittere noen vers og forklare, det har du enda ikke gjort.
Jesus sier uttrykelig at om man lever i synd så går man fortapt, da kommer man til ett sted hvor du blir torturert...
den rike mannen ble torturert i ild, han ba om en dråpe vann
Jesus sier at om ett av dine lemmer fører deg til dall så er det bedre å hugge dem av og gå uten dem inn i himmelenes rike enn p bli funnet i en tilstand av uverdighet...
det er også MASSE andre skriftsteder som understreker viktigheten av en hellig vandring, og at vår slutt frelse er betinget av omvendelse.
MEN man får inntrykk av at om noen står for ting som det jeg nevner her så er man i mot de gode og positive tingene i bibelen og ved Gud, naturligvis er ikke det tilfellet, man skal ha en balansert lære som tar med seg hele bredden i Guds ord.
men når Jesus snakker om evig ild og tortur og fortapelse så er ikkecdet metaforer forcett trivelig sted eller det å sove...
om man tar ett vers som "de døde vet ingen ting" og begrunner en lære som dere kommer med på det så blir det tragisk.
dere røver også Guds hjord fra det livsforvandlende og radikale livet dem jan leve for Jesus når man får høre hele Guds ord, det at helvete blir en virkelighet er også en del av dette.
At helvete ikke er bibelsk, kan jeg ikke forklare i en tråd med så korte kommentarer som denne tillater. Men jeg kan gi deg en link om det, så får du selv se det....hvis du vil da, da må du si fra så skal jeg finne den til deg.
En sint Gud skaper visst sinte mennesker, kan det se ut som. Han vil bare frelse ca 4-5 % av alle mennesker som har levd, resten havner i helvete. Gud, som er almektig, har visst tapt for Satan, en gedigen seier for ham, kan de se ut som.
Og Hvilken frelse og fortapelse er det Jesus snakker om....kan du forklare det?
Jeg anbefaler deg å lese min nyeste tråd nå, om kristne kan være født på nytt-frelste, se spesielt mitt svar#2 til Inia.
ALLE VIL EN GANG BLI FRELST, mitt profilnavn er egentlig feil...det skulle stå "Salvationtoall".